הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (ראשון)  לדיון בעקבות הפיגוע בכפר דומא והודיע כי הוא "רואה במעשה ההצתה והרצח בכפר דומא פעולת טרור לכל דבר". 



עוד הוחלט בישיבה להורות לגורמי הביטחון "לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להביא את האחראים לדין ולמנוע פעולות דומות". הקבינט אף אישר את המלצת הגורמים המקצועיים להפעיל את כל הכלים העומדים לרשותם לצורך זה, לרבות שימוש במעצרים מנהליים במקרים המתאימים, באישור היועץ המשפטי לממשלה. 


"פעולת טרור לכל דבר". הבית שנשרף בדומא. צילום: פלאש 90 

 הקבינט אף הנחה לקדם בכנסת בדחיפות את הצעת חוק המאבק בטרור, ש"יחול גם על מחוללי טרור מסוג זה", כלשון ההודעה. עוד הוחלט גם להקים צוות שרים בראשות שר הביטחון ובהשתתפות השר לביטחון פנים ושרת המשפטים, שיבחן ויציע לקבינט ולממשלה אמצעים נוספים למאבק באירועים חמורים מסוג זה.    


יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, השתתף היום בעצרת מחאה ותפילה שנערכה בגוש עציון על רקע רצח התינוק עלי דוואבשה בסוף השבוע .


לפיד בעצרת התפילה והמחאה בגוש עציון. צילום: מרק ישראל סלם 


יו"ר יש עתיד הוזמן לקחת חלק בעצרת על ידי תושבים מהאזור שארגנו את האירוע וביקשו להביע את מחאתם נגד הרצח ולהתפלל יחד לרפואת הפצועים בני משפחת דוואבשה.
 
לפיד  הדגיש כי ישראל מצויה במלחמה בשוליים המטורפים, כלשונו: "כולנו עומדים כאן היום. באנו הנה כדי לתבוע את כבודו של הקדוש ברוך הוא. כי אין אלוהים, לא ערבי, לא יהודי ולא נוצרי שמאשר לרצוח תינוקות, לא את מוחמד אבו חדיר, לא את שלהבת פס, לא את עלי דאוובשה ולא את ילדי משפחת פוגל, אין אלוהים כזה. המלחמה הישראלית הגדולה היא לא בין ימין לשמאל, המלחמה הישראלית הגדולה היא בין השפויים לבין השוליים המטורפים ואנחנו ננצח במלחמה הזאת בזכות היכולת שלנו להתאחד ולהיעמד מול הרוע".

לפיד הוסיף  כי "זהו הרוע הסופי, לשרוף תינוק זהו הרוע הסופי, ואנחנו לא נשתוק מולו ואנחנו לא ניתן לזה לעבור. אנחנו פונים ואומרים מהמקום הזה, מגוש עציון, זה לא האלוהים שלנו - אלוהים לא יכול לאשר רצח של תינוקות"