ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) פנתה היום (ראשון) במכתב פתוח בפייסבוק לשר החינוך נפתלי בנט.



בפוסט, שגרף תוך שעות בודדות אלפי שיתופים תקפה שפיר בחריפות את שר החינוך על ההסתה הפרועה של מפלגתו, "שעל התוצאה ההרסנית שלה התבשרנו הערב עם הידיעה על מותה של שירה בנקי ז"ל".



שפיר כתבה: "משעות הבוקר חברי הבית היהודי מתבכיינים תחת כל עץ רענן על 'סתימת הפיות' שנתקלו בה אתמול בערב, כשח"כ ינון מגל ואתה התבקשתם לא לעלות לנאום בעצרת של הקהילה הגאה נגד האלימות וההסתה. נראה לי שיש משהו שאתה פשוט לא מבין: לעמוד על במה בעצרת זה לא חסד שאתה מעניק לקהילה – אלא זכות גדולה שעליך להרוויח במאמצים רבים ולאורך זמן. חובת ההוכחה, בנט, היא עליך – לא עליהם", כתבה.
 

לכבוד שר החינוך, נפתלי בנט,אני חייבת להודות שלא ציפיתי שזה יקרה כל-כך מהר. לא עברו אפילו שלושה ימים מאז ששישה צועדים נ...

Posted by Stav Shaffir on Sunday, 2 August 2015
שפיר הוסיפה: "אתה יודע, בנט, אני מגיעה לעצרת הזו כל שנה מאז הפיגוע בבר-נוער. מעולם לא דרשתי לדבר על הבמה. תמיד עמדתי עם הקהל, בנימוס, בשקט, ופשוט הקשבתי וחיזקתי אותם. לצידי עמדו כמה וכמה חברי כנסת שבדיוק כמוני חולקים כבוד לקהילה מבלי לעשות מזה מסיבת עיתונאים. יכולת להגיע אתמול ולעמוד שם איתנו, בפשטות". 
ח"כ סיימה את דבריה ותקפה את יו"ר הבית היהודי על רקע אמירות קשות של חברי מפלגתו נגד הומוסקסואלים: "אתה חייב להבין: אי-אפשר להסית נגד הקהילה הגאה כל השנה, ואז להתייצב לצדה כשזה משרת את האינטרסים הפוליטיים שלך. זה פשוט לא הפוליטיקה שאנחנו מאמינים בה. מה אתה יכול לעשות כדי להיות ראוי לעמוד על הבמה הזו? אתה יכול לכנס את הסיעה שלך ולהודיע לכל הח"כים כי אם מישהו מהם לא יחזור בו, פומבית, מאמירותיו ההומופוביות - הוא ינושל מכל התפקידים הפרלמנטריים שלו. זה לא יהיה קל – אחרי הכל, יש לך בסיעה אדם שארגן את מצעד הבהמות, שני שטען שנישואים חד-מיניים "הורסים את העולם" ושלישי שקרא לא לגייס הומואים לצבא – אבל אם זה חשוב לך באמת, אני בטוחה שתמצא את הכוחות".