סערה במליאת הכנסת במהלך דיון פגרה מיוחד שנערך היום (שלישי) בעקבות הרצח במצעד הגאווה ופיגוע ההצתה בדומא, לאחר שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן תקף את השמאל, שמאשים לדבריו את חברי הכנסת מהימין ואת הממשלה באחריות לשרשרת פשעי השטנה האחרונים.



נוכחות דלה במליאת הכנסת, הבוקר. צילום: מרק ישראל סלם 


"הממשלה אחראית מרכזית לכל מה שקורה ברחבי המדינה והיא צריכה לפעול יותר, אבל מי שחושב שאקריא כאן רשימות מלאי על פעולות שנראות לו הסתה וגיבוי לפשעים, צריך  לקחת בחשבון שייאלץ לשמוע גם רשימות של פשעים נפשעים ומוסר כפול שמתקיימים בכל רחבי החברה הישראלית".

 כך למשל ארדן תקף את השמאל שלדבריו "מגלה אדישות לדמם של המתנחלים. אני רואה לילה לילה ובוקר בוקר דיווחים על בקבוקי תבערה שנזרקים במזרח ירושלים על בתי יהודים. כל בקבוק כזה יכול לשרוף משפחה. מתי מישהו מכם גינה את הפעילות הטרוריסטית הזו?" .
ארדן  שאל את חבר הכסנת עיסאווי פריג' ממרצ מדוע לא שאל השבוע את אבו מאזן כשפגש אותו ברמאללה למה הוא משלם כסף לטרוריסטים שהוכח שרצחו משפחות ופגעו באזרחים חפים מפשע.

ח"כים ממרצ לארדן: "די לזעקת הקוזאק הנגזל" 

הוא גם הזכיר את נאום השהאידים שנשא בזמנו ח"כ אחמד טיבי והתבטאויות בשמאל בעקבות חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בגוש עציון בשנה השעברה, שבהם נאמר לדבריו, "למה המתנחלים המטורללים האלו לוקחים את הילדים שלהם לגור בשטחים? אני לא זוכר אף אחד מהם מגלה ומזועזע מההסתה נגד ציבור המתיישבים ביו"ש". 
השר ארדן גם מתח ביקורת על מה שכינה הצביעות של השמאל שאינו מגנה ותוקף את המפלגות הערביות על יחסיהם לנשים או לקהילה הגאה. דבריו  שוסעו בקריאות נזעמות של ח"כים משמאל. ח"כ תמר זנדברג וח"כים נוספים ממרצ קראו לעברו: "די לזעקת הקוזאק הנגזל, בושה, בושה תתבייש לך". ח"כ אילן גילאון קרא לעברו: "בושה, אתה יותר טוב שתשתוק".
ח"כ אורן חזן (ליכוד)  קרא לעבר הח"כים משמאל: "קשה לכם לשמוע את האמת". 

 "קשה לכם לשמוע את האמת" ח"כ חזן וטיבי. צילום: מרק ישראל סלם 
 דבריו של השר ארדן באו בעקבות נאומי תוכחה חריפים של סיעות האופוזיציה שמתחו ביקורת על מה שכינו שתיקת הממשלה והעומד בראשה. 

לבני: " אין ראש ממשלה בישראל. כשח"כים ושרים מאיימים להרוס את בג"ץ " 
ח"כ ציפי לבני מתחה ביקורת על כך שנתניהו ומרבית חברי סיעת הליכוד לא הגיעו לדיון:" אין ראש ממשלה בישראל. כשח"כים ושרים מאיימים להרוס את בג"ץ והוא שותק וממלמל גינוי רפה. אין ראש ממשלה בישראל כששרים עומדים על הגג, מקדשים בניינים לא חוקיים וכשנערים זורקים אבנים ושקיות שתן על כוחות הביטחון". היא האשימה את נתניהו בכך שהוא קורץ לשותפיו הטבעיים ומאפשר לשוליים להשתלט על סדר היום של המדינה.

לבני גם האשימה את נתניהו בכך שהוא שותק בשעה שנשיא המדינה ריבלין נתון לאיומים. עוד הוסיפה: "אני לא מתכוונת לשתף פעולה עם מצעד ההתקרבנות והספינים. אל תבלבלו אותנו. הקורבן היא שירה בנקי והקהילה הלהט"בית ולא מי שלא נתנו לו לנאום בעצרת. אנו בכנסת צריכים לשהשפיל עיניים וחובתנו לומר את האמת: הבית הזה נושא באחריות לאווירת השנאה ההפקרות ושברון המוסר שבתוכה נרצחו שירה בנקי ועלי דוואבשה". 

 ח"כ אראל מרגלית אמר: "אלו שזרעו את זרעי השנאה אתמול יצרו תשתית לפשע של מחר. אין עשן בלי אש ואין פשע שנאה ללא שנאה אלימה". 
 
ח"כ מיקי רוזנטל אמר כי "ההסתה מתחילה קודם כל בבית הזה. יש מילים שהורגות, יש משפטים שבסופם מישהו הולך לדקור ולשרוף אנשים".
ח"כ עיסאווי פריג' אמר: "אני מבין את הבושה של ח"כים מהימין לא להיות כאן נוכחים איתנו אפילו לחשבון נפש קטן ומינימלי". 

" די לזעקת הקוזאק הנגזל". זנדברג. צילום: מרק ישראל סלם 

השר ארדן שהשיב לדוברים, גינה בחריפות את סדרת פיגועי השנאה ושב ואמר כי: אנו כחברה צריכים לשבת ולעשות חשבון נפש, כל אחד עם עצמו ומצפונו. וגם המחנה הפוליטי שאני משתייך אליו צריך לחפש את התיקון ואת השיפור שיבטיח שלא יהיו בתוכנו אנשים כאלה, שיחד עם ההזדהות עם הרעיון הלאומי מצליחים לעוות אותו עד כדי כך שהם מוצאים לעצמם הצדקה דתית או אחרת כדי לבצע מעשים כה שפלים". 
 ח"כ יעל גרמן כיוונה לארדן כשאמרה: "אני מזועזעת שנציג ממשלה במקום להרגיע ולאחד הוא מכריז מלחמה עלינו, על חברי הכנסת".  ח"כ חזן צעק לעברה: "אני לא מכבד מי שמטיל את האשמה על הימין". ח"כ יעל  גרמן צעקה לעברו: "אתה שב שבקט".

ח"כ תמר זנדברג ציטטה שלט שנישא באזכרה לשירה בנקי ז"ל עליו היה כתוב: "אל תקרא לי בהמה ואל תגנה את השחיטה. אין שום סימטריה בין מחנה שקורא לשוויון לבין מחנה שטוף שנאה שמנסה לעשות דה-הומניזציה לבני אדם".