שר האוצר, משה כחלון ושר הכלכלה, אריה דרעי, הגיעו לפשרה לאחר שהפטור ממע"מ ממוצרי יסוד אותו דרעי רצה לא יבוצע, כך דווח הערב (שלישי) ב"חדשות ערוץ 2".



בפשרה שהושגה הוחלט כי השכבות החלשות (העשירונים השלישי והרביעי) יקבלו הנחה של בין 15% ל-20% בתעריפי המים והחשמל, דבר שיוזיל משמעותית את החשבונות החודשיים.



בנוסף, הוחלט כי החל מהשנה הבאה תהיה הפחתה של 15% בתעריפי התחבורה הציבורית לכלל האוכלוסייה. השכבות החלשות הן אלה שבדרך כלל משתמשות בתחבורה הציבורית ולכן יהנו משיעור הוזלה משמעותי גם ככה. הרפורמה בתחבורה תתבטא בשינוי במבנה התעריפים המטרופוליני של התחבורה הציבורית, שאמורה לחסוך לנוסעים מאות שקלים מידי חודש, כך הודיע שר התחבורה, ישראל כץ. 



הרפורמה בתחבורה תצא לדרך בחודשים הקרובים והיא מציעה לראשונה הוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים, בכרטיס מנוי חופשי-חודשי משולב לרכבת ולאוטובוסים, המאפשר מעבר חופשי בין האוטובוסים, לרכבת, במשך חודש שלם, בכל אזור המטרופולין.



כך לדוגמה, כרטיס חופשי-חודשי משולב, לאוטובוסים ולרכבת, באזור המטרופולין, בין תל אביב לראשון לציון, יעלה 252 שקלים, במקום 400 שקלים כיום, הוזלה של 37%. באזור שבין תל אביב לרחובות, יעלה כרטיס חופשי-חודשי 286 שקלים, במקום 491 שקלים כיום, הוזלה של 42%, ובאזור שבין תל אביב לאשדוד, יופחת מחיר המנוי ל-351 שקלים, לעומת 574 שקלים כיום, הוזלה של 39%.



כעת נשאר רק שהשרים יסכמו ביניהם את פרטי ההסכם כדי שהוא אכן ייצא לפועל. כחלון ודרעי מרוויחים שניהם ממהלך זה - דרעי יציג הישג "לשקופים" וכחלון יציג הישג חברתי שהוא נושא את דגלו.