היום אחר הצהריים (שעון ישראל) יפנה נשיא ארצות הברית ברק אובמה לאומה האמריקאית ויאמר לה כי אם הקונגרס ידחה את הסכם הגרעין ויביא לפספוס ההזדמנות לפתרון דיפלומטי עם איראן, "זו תהיה טעות הסטורית".



לקראת נאומו, נפגש הנשיא עם נציגי הקהילות היהודיות בארצות הברית כדי לשכנע אותם לתמוך בהסכם הגרעין עם איראן.



אובמה אמר לנציגי הקהילות היהודיות כי התוצאה של מתקפה צבאית באיראן לא תהיה מלחמה עם איראן. "איראן תילחם באופן א-סימטרי", אמר אובמה והוסיף כי הרפובליקה האיסלאמית לא תתקוף את ישראל ישירות: "אנחנו נראה תמיכה בטרור. חיזבאללה יעיפו טילים על תל אביב. הם לא ישלחו טילים לניו יורק אבל לתל אביב כן. ישראל היא זו שתשלם את המחיר על מתקפה צבאית באיראן".



אובמה התייחס בדבריו לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר שהמחלוקת ביניהם אינה אישית: "לא משנה מה עבר בינינו, זה לא משליך על מחויבותנו לישראל". הנשיא התייחס לציור הפצצה המפורסם של נתניהו מנאומו באו"ם ואמר: "אם רוצים לסלק את הפצצה, העסקה עושה זאת".



גרג רוזנבאום, יו"ר המועצה היהודית הדמוקרטית, סיפר על שאירע בפגישה: "גם המתנגדים לא התווכחו איתו. הובע חשש מהמתנגדים לעסקה שיציגו אותם כתומכי מלחמה עם איראן כי זה לא נכון. אובמה אמר שהוא מוכן להיפגש עם נתניהו כדי לברר מה נחוץ לישראל כדי להרגיש בטוחה יותר, אך טען שראש הממשלה אינו מעוניין להיפגש משום שהוא עדיין מעוניין להילחם בהסכם. 



מהבית הלבן נמסר כי אובמה הדגיש בפני המנהיגים היהודים כי מדובר בעסקה בעלת חשיבות היסטורית שתמנע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אובמה גם הבהיר כי ארצות הברית תמשיך לתמוך ולסייע בחיזוק ביטחונה של ישראל.



אתמול פנה ראש הממשלה אל יהודי ארצות הברית וקרא להם לשכנע את הציבור האמרקיאי להתנגד להסכם עם איראן. "ההסכם עם איראן, בניגוד לטענות הממשל, פותח שני נתיבים לפצצה - הוא יזרים מיליונים לטרור ויקרב למלחמה באזור", אמר נתניהו.