סקר של מכון "פאנלס פוליטיקס" עבור ערוץ הכנסת שפורסם היום (חמישי) בתוכנית "אולפן פתוח" בערוץ, מעלה כי 57% מהציבור לא מסכימים עם אמירתו של הנשיא ראובן ריבלין שאמר "בני עמי בחרו בדרך הטרור".



הנשיא ריבלין אמר את הדברים בעקבות הפיגוע בכפר דומא בו נרצח הפעוט עלי דוואבשה ודבריו עוררו גל של תגובות ביקורת וגם גילויי שנאה ואף איומים על חייו של הנשיא. רק 39% השיבו כי הם מסכימים עם דבריו.



עוד עולה מהסקר כי 49% סבורים שיהודים עומדים מאחורי מעשה הרצח, לעומת 22% שסבורים שערבים עומדים מאחורי הרצח.



לגבי הסבירות שאירוע דומה יתרחש בעתיד, השיבו 35% כי ישנה סבירות גבוהה לכך, 36% אמרו כי קיימת סבירות מסויימת ורק 15% אמרו כי קיימת סבירות קטנה.



באותו עניין אמרו 55% כי הם תומכים במעצרים מנהליים ליהודים ורק 27% התנגדו. עם זאת, לשאלה האם שימוש במעצרים מנהליים כלפי פעילי ימין יהודים יועילו במיגור מקרי הטרור היהודי, השיבו 55% בשלילה ורק 31% בחיוב. עוד עולה מהסקר כי 37% מהציבור סבורים שהאחריות העיקרית למניעת פשעי שנאה מוטלת על כל אחד ואחד באופן אישי. כ-25% סבורים שהאחריות מוטלת על זרועות הביטחון, 20% על מערכת החינוך ו-13% על מערכת המשפט.



לגבי השאלה האם לפוליטיקאים הישראלים יש אחריות ביצירת אווירה המעודדת ביצוע פשעי שנאה, השיבו 47% שישנה אחריות שווה לפוליטיקאים מימין ומשמאל, 25% אחרים הטילו את האחריות על פוליטיקאים מימין ו-19% על פוליטיקאים משמאל.



הסקר בדק גם את יחס הציבור לתקציב המדינה - 27% סבורים כי התקציב הרע לעומת התקציב הקודם, 45% סבורים כי הוא לא ייטיב את מצב השכבות החלשות ו-54% נוספים אומרים כי צריך לצמצם את תקציב הביטחון.