הלוויותו של סעד דוואבשה, שמת הבוקר (שבת) מפצעיו לאחר שנפצע קשה בפיגוע ההצתה בכפר דומא בשבוע שעבר, נערכה אחר הצהריים בכפרו. 



דוואבשה בן ה-32 סבל מכוויות מדרגה 2 בכ-80% מגופו. אשתו ריאהם ובנו אחמד בן ה-4 עדיין מאושפזים במצב קריטי בבית החולים שיבא בתל השומר, אם כי במצבו של הפעוט חל שיפור והוא נותק ממכונות ההנשמה.



צה"ל נפרס בכביש 60 מחשש למהומות, בין היתר בעקבות קריאת תנועת חמאס לפלסטינים בגדה המערבית לצאת למתקפה כוללת נגד המתנחלים ולהתחיל בעימות כולל עם ישראל.



חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) השתתפו בהלוויה. טיבי נשא דברים ואמר: "המחבלים היהודים שרפו 15 בתים ולא נעצר אף לא טרוריסט אחד. מי שתומך ומסבסד את מפעל ההתנחלויות יוצר אקלים נח לטרוריסטים האלה להמשיך לשרוף ולהרוג. במקום שגודעים עצים, שורפים אנשים. מדינת יהודה היא הבן החוקי של ממשלת ישראל".



"אני פונה מכאן לנשיא אובמה: בפעם הבאה שתשקול להפעיל וטו במועצת הבטחון על הצעה לגנות את פשעי המלחמה של הכיבוש הישראלי תזכר בפניו החרוכות של עלי דוואבשה ואביו סעד", הוסיף טיבי.



חברי כנסת ערבים התייחסו למותו של דוואבשה. ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) אמר: "שבוע וחוץ מכמה מעצרי ראווה, לכוחות הביטחון אין קצה של חוט או מושג מי הצית את האש הנוראה. שבוע ולראש הממשלה שלנו נורא דחוף להתחשבן בפנקסנות גינויים במקום לנסות לשנות את האווירה המתוחה באיזור".



עוד אמר בהלול כי זהו שבוע שבו איבדנו את השליטה אל מול פושעים נתעבים שעושים כבתוך שלהם ומשנים את דמותה וערכיה של המדינה. "שבוע שהוא כמו נצח, ולמעשה מספר את כל הסיפור שלנו כאן".



ח״כ טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) אמר: "על ממשלת ישראל לפעול מיידית וללכוד את המחבלים היהודים במהירות המירבית, אלה האחראים על שריפת ביתם של משפחת דואבשה. יש קצה חוט לאחראים על מעשה הטרור היהודי, וזה מתבטא באמירות גזעניות של קיצוניים יהודים בתקשורת - שמתגאים בשריפת מסגדים, כנסיות, ובתי פלסטינים״. 



ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת)  אמרה: "ממשלת ישראל והעומד בראשה הם האחראים למותו של סעד דוואבשה. שתיקתה הממושכת של הממשלה על פשעי המתנחלים היומיומיים ולאחרונה התבטאויות גופשטיין נגד פלסטינים בשטחים וההסתה נגד אזרחי המדינה היא אור ירוק לפשיסטים לביצוע פשעים נוספים.



"למרות הרצח של סעד ועלי ושירה, ראש הממשלה ממשיך במדיניות ההבלגה על פשעי השנאה ומה שמתחיל נגד פלסטינים לא נגמר בשטחים הכבושים ונגד פלסטינים", הוסיפה.