ראש השב"כ לשעבר' יובל דיסקין, הודיע הערב (ראשון) כי אין בכוונתו להצטרף לפוליטיקה בשנים הקרובות "אם בכלל".
"חברות וחברים יקרים. אחרי כשנה וחצי של חשיבה והתלבטויות, החלטתי לא להצטרף לפוליטיקה בשנים הקרובות. זו הייתה עבורי תקופה מרתקת אם כי לא קלה מבחינה נפשית. הלבטים האישיים היו מתישים והלחצים מחברים קרובים ורחוקים ומפוליטיקאים היו רבים ומבלבלים. כולם ידעו להסביר לי מדוע אני צריך לעשות את זה - ועכשיו אולם אני חייב לומר שמאז פרשתי במאי 2011, חשתי בתוך תוכי רצון עז לקחת פסק זמן מקבלת החלטות ולהנהיג", שיתף דיסקין בדף הפייסבוק שלו הודעה ששיגר לחבריו הקרובים ושפורסמה קודם לכן על ידי ספי עובדיה בערוץ 10.
"ייתכן שזה צורך טבעי לאחר 37 שנות שירות ולבטח אחרי הרצף האינסופי של התפקידים הפיקודיים הבכירים בין 1997 ל-2011, בתקופות השוחקות ביותר של הלחימה בטרור המתאבדים שלאחר הסכם אוסלו, בגלי הטרור של האינתיפאדה השנייה, מלחמת לבנון השנייה, סדרת המבצעים ברצועת עזה ובשיאם 'עופרת יצוקה', ברובם הובלתי, הנהגתי ובחלקם הייתי שותף לקבלת אינספור החלטות של חיים ומוות. 14 השנים הללו הותירו אותי לכל הפחות זמנית מרוקן למדי מדחפים להנהיג, להוביל ובעיקר לקבל החלטות גורליות. אפשר לומר שההיפך הוא הנכון. יש בי דחף עז לחיות כאחד האדם, להתמודד עם החלטות של יום יום ולא עם החלטות גורליות של חיים ומוות", הוסיף דיסקין.

ראש השב"כ לשעבר הבהיר כי כל רצונו הוא להגשים חלומות במיור האישי. "רציתי ועודני רוצה לעשות בעת הזו דברים אחרים ממה שעשיתי בעבר ואולי לממש גם כמה חלומות אישיים שנדחו שנים ארוכות מדי. לצערי, על אף שאני מבין את חשיבות התקופה הנוכחית, את המאבק הקריטי על הדרך ועל פניה של החברה והמדינה, לא מצאתי את הלהט הנדרש לקפוץ אל המים הפוליטיים. אין הדבר אומר שלא אביע את דעותיי ושלא אהיה מעורב ואני מאמין שאקדיש ככל שאוכל גם לפעילות חברתית, אולם לא כפוליטיקאי ולא מטעמה של אף מפלגה".
לדבריו אינו מוכן להקרבה הנדרשת בחיים הפוליטיים: "מעולם לא חששתי מעבודה קשה. רוב חיי הייתי שקוע בעבודה מאוד תובענית ושוחקת. אולם הבנתי כי על מנת להיכנס לבריכה הפוליטית אני צריך לחוש התלהבות, להיות מוכן לתת 150% מעצמי, להיפרד מהפרטיות היחסית לה זכיתי מאז הוסרה מעליי האבטחה הצמודה לפני כשנתיים, לחשוף את משפחתי, את שבעת ילדיי ואת נכדתי הטרייה, שלא זכיתי עדיין ליהנות מהם וגם להעניק להם מעצמי ולסגור בכספת את החלומות האישיים שלי לשנים רבות אם בכלל", הוסיף דיסקי.
לטענת דיסקין אין מדובר באנוכיות: "נכון - זה נשמע אנוכי. בתקופה הזו גם למדתי כי קיימת אקסיומה בקרב אנשים רבים מסביבי כי מצופה מאדם שעשה את המסלול שלי, להיות נכון להוביל ולהנהיג תמיד ובכל מצב. לפני מספר שבועות הבשילו בי הדברים. הבנתי והפנמתי כי עדיין לא הגיע הזמן שלי להיכנס לפוליטיקה. איני יודע אם יגיע בעתיד - ימים יגידו... אני יודע כי תמיד, אבל ממש תמיד, אעמוד ברצון ובאהבה לרשות המדינה באם אקרא לדגל למשימה חשובה. אולם זו לא העת לפוליטיקה", חתם דיסקין.