ח״כ ד״ר יוסף ג׳בארין (הרשימה המשותפת) השבוע פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי היועץ יבחן ברמה העקרונית את סוגיית הפיצוי לפלסטינים נפגעי טרור יהודי ויציע מנגנונים פרקטיים שיאפשרו למשפחת דוואבשה מהכפר דומא לקבל פיצויים על הפגיעות הקשות בנפש וברכוש, כמו גם כל מקרה אחר של נפגעי טרור יהודי.



ח"כ ג׳בארין רשם בפנייתו כי "המצב כיום אינו מתקבל על הדעת ומהווה אפלייה בין דם לדם". ג׳בארין הדגיש, כי ״נפגעים של פעולות על בסיס לאומני צריכים להיות זכאים לפיצויים מהמדינה ואין זה משנה אם הם יהודים או ערבים. זאת ועוד, דווקא במקרים בהם הקורבנות הם מהאוכלוסייה הפלסטינית, עולה הצורך בהבטחת פיצויים כאמור שכן מדובר באוכלוסייה חסרת אמצעים ומשאבים, הנמצאת תחת שליטה ישראלית מזה כחמשה עשורים. לפיכך המדינה אינה יכולה להתכחש לחובתה לדאוג לאוכלוסייה זו וחובה זו אף מעוגנת בכללי המשפט הבינלאומי״.



עוד כתב ג׳בארין, כי ״השריפה והרצח האמורים מהווים שיא חדש באלימות הרצחנית של הטרור היהודי ויש לקוות שהזעזוע מהמעשה יפתח פתח לדיון ציבורי ומוסרי באשר לאחריותה של הממשלה לטרור היהודי במקרה של משפחת דוואבשה ובמקרים דומים, לרבות הפשעים של "תג מחיר". כל עוד המדינה שולטת בשטחים הפלסטיניים, מוטלת עליה חובה במשפט הבינלאומי להגן על הפלסטינים תושבי המקום, לרבות החובה לפצותם על פשעים נגדם על רקע היותם פלסטינים״.