איילת שקד ממשיכה לחפש דרכים להילחם בתופעת המסתננים.



בעקבות החלטת בג"צ לפסול חלקית את החוק למניעת הסתננות וההוראה שלא להחזיק מסתננים במתקן חולות למעלה משנה, בוחנת השרה אפשרות להפעיל סעיף בחוק למניעת הסתננות המאפשר לאסור מסתננים בלתי חוקיים לתקופה של עד חמש שנים וזאת כדי להגביר את ההרתעה.

מלשכת השרה נמסר היום (רביעי) כי עד כה נמנעו בישראל מלהפעיל סעיף זה בחוק על עשרות אלפי מסתננים והעדיפו לשלוח את השוהים למתקנים בדרום הארץ. אולם עתה, גם על רקע החלטת בג"צ, ולאור החשש מגל מסתננים חדש, החליטה השרה שקד לבחון את יישום החוק כך שניתן יהיה לכלוא מסתננים חדשים לתקופה של עד חמש שנים.

בלשכת השרה הדגישו כי הכוונה היא להפעיל את הסעיף נגד מסתננים חדשים ולא נגד כאלה שכבר שוהים בארץ.
במשרד הפנים, רשות ההגירה ובמשרד המשפטים מדאגים מתופעה חדשה - מסתננים שעזבו את הארץ מרצון וקיבלו לשם כך "דמי עזיבה" מהמדינה בסך 3,500 דולר לאיש, הסתננו חזרה לישראל דרך חצי האי סיני. 

אתמול, עוד בטרם החלטת בג"צ, כתבה שקד בעמוד הפייסבוק שלה כי "אם שוב בית המשפט יפסול את החוק אזי יוכרז רשמית כל אזור דרום תל אביב יוכרז כמתקן שהייה אחד גדול למסתננים. נוסח החוק שאושר על ידי הכנסת בפעם הקודמת רך מידי, וההוכחה לכך היא שבחודשים האחרונים תופעת ההסתננות, שכמעט והתגברנו עליה, שבה ועשרות אפריקאים חדרו לישראל".