בראיון הבוקר (שני) בגלי צה"ל, התייחס יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, להחלטת בג"צ כי יש למנות שר למשרד הבריאות בתוך חודשיים ואמר: "לא צריך להתבייש בהחלטה, אין פה משהו נגד החרדים. מדינת ישראל צריכה שר במשרה מלאה".



עוד אמר לפיד: "המטרה לייצר שלטון שלא עוסק בקומבינות. ממשלה לא צריכה לתחמן את אזרחיה ולא את עצמה. במערכת הבריאות צריך להיות אדם שיושב ליד שולחן הממשלה, שנשבע אמונים לממשלה".



כשנשאל אם הוא לא כופה על החרדים את מינוי ח"כ ליצמן ממפלגת "יהדות התורה" שמכהן כיום כסגן השר לשר הוא ענה: "יש חוק במדינת ישראל, החוק הוא לכולם. הבסיס של החברה הישראלית הוא שהחוקים שווים לכולם. על האזרחים לדעת שהממשלה לא מנסה לעבוד עליהם. מגיע למדינה שר במשרה ממשלה, שיהיה חלק מההחלטות. לא צריך להתבייש בהחלטה, אין פה משהו נגד החרדים. אני בטוח שליצמן יהיה שר בריאות מצויין, הוא מכיר את המערכת ויש לו ניסיון. זה לא ניסיון לנגח אף אחד אלא ליצור משטר תקין".



עוד נאמר בראיון כי ליצמן לא אומר לו שלום ולפיד אמר כי זה הפך להיות "בדיחה פנימית בכנסת", שהוא אומר לו שלום וליצמן מתעלם ממנו. הוא נשאל איך הוא רוצה להיות ראש ממשלה אם לא תהיה לו את תמיכת החרדים אז הוא ענה כי יש לו יחסים טובים עם שאר הח"כים החרדים ו"אנחנו יודעים לעבוד יחד". הוא שב והדגיש כי "מדינת ישראל צריכה ללכת לאיחוד בין השבטים ולא לפירוק. לא הכל זו מלחמה נגד הדתיים".



"אני לא נגד מישהו בגלל שהוא חרדי, השוויון בנטל לא עוסק בשנאת חרדים אלא בניסיון לשלב אותם. הפוליטיקה במקום לחבר מסכסכת. מהיום הראשון שאני בפוליטיקה אני מנסה ליצור מדינה אחת עם חוקים לכולם. אין פה מלחמה בין חילונים לחרדים", הוא הוסיף.



הוא התייחס להסכם הגרעין עם איראן: "אני מתריע כבר יותר משנה. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה משבר כל כך גלוי וחשוף עם הממשל האמריקאי. זה לא אובמה נגד נתניהו אלא ישראל נגד ארצות הברית. ההרתעה שלנו איבדה מכוחה, העולם הערבי שמח כי הוא הצליח ליצור הפרדה בין ישראל לארצות הברית. צריך להלחם נגד הסכם הגרעין כי הוא גרוע אבל לא במחיר משבר עם האמריקאים".