תנועת אומ"ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, פנו היום (שלישי) למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא: "התערב למען הפסקת הפארסה סביב מינוי המפכ"ל החדש".
במכתב למבקר העלתה התנועה את הטענה כי מאחורי העיכוב במינוי מפכ"ל חדש למשטרה במקום המפכ"ל היוצא, יוחנן דנינו, עומד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"למרבה הצער, המינוי עוכב אחרי שהתברר שרה"מ מעורב במינוי המפכ"ל החדש מעל ומעבר וזו הסיבה לעיכוב במינוי המפכ"ל החדש", כך נכתב בפנייה למבקר.

"ההתערבות גורמת לאווירה עכורה בצמרת המשטרה"
תקופת כהונתו של ניצב בנצי סאו כממלא מקום מפכ"ל המשטרה עומדת להסתיים ותנועת אומ"ץ הצביעה במכתב כי השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, יהיה משורות המשטרה. "בעבר היה נהוג ששר לביטחון פנים מביא המלצה לראש הממשלה שלרוב התקבלה וסוכמה על דעת שני הצדדים", כך נכתב בפנייה.

תנועת אומ"ץ הדגישה את ההשלכות והוסיפה כי "ההתערבות הנוכחית של ראש הממשלה לא רק שגרמה לדחיית המינוי אלא גורמת לאווירה עכורה בצמרת המשטרה אחרי שהתברר שיש כוונה להצניח מועמד חיצוני".
לאחרונה פנתה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין וביקשה שראש הממשלה לא יהיה מעורב במינוי המפכ"ל בגלל החקירה שתלויה ועומדת בפרשת ההוצאות הכספיות באחזקת שלושת בתיו. 
: