גרמניה תומכת במאמציו של המנצח הישראלי דניאל בארנבוים להביא את התזמורת הפילהרמונית של ברלין להופעה מיוחדת באיראן.



בתגובה לשאלת הג'רוזלם פוסט, מסרו מהנהלת התזמורת שהמגעים בין גורמים ברשויות התרבות בשתי המדינות. "שר החוץ של גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, נתן את חסותו לקונצרט ותומך במחויבות של בארנבוים להביא את המוזיקה לבני אדם, ללא קשר ללאום או דת", נמסר.



ההופעה, אם תתקיים, אמרה להיערך בעת ביקורה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בטהרן באוקטובר.



שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הבעיה את דעתה על כוונתו של המנצח להופיע באיראן: "בארנבוים, שיופיע באיראן, מוביל קו אנטי ישראלי, ודואג להכפיש את המדינה תוך שהוא משתמש בתרבות כמנוף לדעותיו הפוליטיות", כתבה.



לטענתה ההחלטה של קאנצלרית גרמניה להזמין את בארנבוים לטהרן היא "שגויה". שרת התרבות הבטיחה כי תפעל נגד ההופעה: "בכוונתי להוציא מכתב עוד היום אל נציגי משרד החוץ ושרת התרבות של גרמניה, בו אציין כי הופעתו של בארנבוים באיראן פוגעת במאמצי ישראל למנוע את הסכם הגרעין ונותנת רוח גבית לדה לגיטימציה נגד ישראל".



רגב סיימה את דבריה וקראה לגרמניה לבטל את הקונצרט: "איראן היא מדינה תומכת בטרור, עומדת מאחורי חיזבאללה, ג'יהאד אסלאמי וחמאס ולמנהיגיה דם על הידיים. אני סבורה כי נכון תנהג גרמניה אם תבטל את הופעתה של התזמורת ושל מנצחה. אין שום סיבה לחגיגה ובטח לא לתזמורת. הצלילים מטהרן צורמים ומסוכנים".