פרקליטות המדינה הודיעה כי לא תפתח חקירה נגד ח"כ אורן חזן (ליכוד) בחשד לאיומים על יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. 



את ההודעה מסר עו"ד אסף שביט, סגן בכיר בפרקליטות המדינה, ליו"ר תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי,



בתשובה לפנייתו ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, להורות על חקירה פלילית נגד ח"כ חזן בחשד שניסה לכאורה סחוט את יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין.



לאחר שפורסם תחקיר ערוץ 2 על ח"כ אורן חזן והתנהלותו בבולגריה, צוטטו בתקשורת מקורבים ליו"ר הכנסת שטענו כי אחרי שאדלשטיין קיבל את ההחלטה לפיה חזן לא ינהל יותר את ישיבות מליאת הכנסת, התקשר חזן לטלפון הסלולרי של אדלשטיין. לשיחה ענה אחד מעוזריו של היו"ר ועל פי הנטען ח"כ חזן אמר לו "מעכשיו אתחיל לחפש סיפורים על יו"ר הכנסת ולא אהסס לעשות בהם שימוש".



במכתב שהעביר לאחרונה עו"ד שביט לאבנרי, הוא אומר: "הגענו לכלל מסקנה כי אין באירוע שפורט כדי להצדיק פתיחה בחקירה פלילית נגד ח"כ חזן".



לדבריו, "המידע בעניין זה פורסם בכלי התקשורת השונים ולא התקבל ממקור ישיר ועל כן מתעורר קושי להבחין בין גרעין האמת למעטפת שנוספה אליו. כמו כן, דבריו הנטענים של ח"כ חזן, אף אם הם נאמרו, הנם בגדר דברים אשר על פניהם קיים ספק אם מגלמים הם "איום" כהגדרתו בחוק העונשין".



בנוסף לכך, ציין עו"ד שביט, לא הוגשה בעניין תלונה לא על ידי יושב ראש הכנסת ולא על ידי עוזרו שקיבל את השיחה. לאור זאת הוא ציין כי הפרקליטות לא מצאה לנכון לפתוח בחקירה נגד ח"כ חזן.



יצויין כי החלטת יושב ראש הכנסת להשעות את ח"כ חזן מניהול ישיבות הכנסת לא הוגדרה בזמן והיא עדיין בתוקף.