יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, נאם הערב במרכז המפלגה במלון "לב העיר בירושלים". "התכנסנו כאן, ערב ראש השנה, לישיבת המרכז המסורתית שלנו", פתח ליברמן, "לברך זה את זה, בהרבה בריאות והצלחה לכולנו". 

"השנה שהסתיימה הייתה לא פשוטה עבורנו, וגם השנה הבאה עלינו לטובה תהיה כנראה אפילו עוד יותר מורכבת", המשיך, "כמפלגה אנחנו נעבור שני תהליכים שונים שיתרחשו במקביל: במהלך השנה הקרובה נקיים את ועידת מפלגת ישראל ביתנו, תהליך שכולל בחירות בסניפים ובחירת מרכז חדש למפלגה, ובד בבד נצטרך להתמודד גם בבחירות לכנסת שיתקיימו במהלך שנת 2016. "אני אומר זאת בביטחון מלא: ב-2016 יתקיימו בחירות לכנסת ה-21".
"אנו צריכים להתארגן ולהשקיע במישור הפנים-מפלגתי ובבחירות הארציות לכנסת", אמר ליברמן. "215 אלף הקולות שבהם זכינו בבחירות הם הוכחה שיש לנו גרעין קשה חזק, נחוש, מגובש וחדור רוח קרב שלמרות כל הנסיבות וכל ההשמצות יודע את האמת ונשאר נאמן למפלגה ולדרכה. אני גאה בכל אחת ואחד מתוך 215 אלף האנשים האלו ואני בטוח שהם גאים בהחלטות שקיבלנו לאחר הבחירות ובמעמד המחודש שזכינו לו מאז ההחלטה לא להצטרף לממשלה ועד היום".

"אני בוחן את ההחלטות שלנו בחודשים האחרונים: ההחלטה המוסרית והערכית להעדיף עקרונות על כיסאות ולא להצטרף לממשלה למרות הפיתויים, להיות דבקים בהבטחות לבוחר, נאמנים לתפיסת העולם, הנכונות להילחם עבור הערכים שאנו מאמינים בהם", הדגיש ליברמן. "אין עוד מפלגה כמו ישראל ביתנו בישראל. אני גאה בהחלטה שקיבלנו ובגיבוי שזכינו לה מרוב המצביעים והפעילים".
"בזכות החלטה זו, ובזכות העמידה על עקרונותינו, היינו המפלגה המשפיעה ביותר במושב הקיץ בכנסת", הוסיף ליברמן. "בהצבעה על מתווה הגז, בהצבעה על החוק הנורבגי, על המאגר הביומטרי ובנושאים נוספים עמדת ישראל ביתנו הייתה המכריעה ובכולן פעלנו לפי ערכים בהם אנו מאמינים".
"הצלחנו לשבור עוד תקרת זכוכית כשחברנו, יו"ר הסיעה רוברט אילטוב, גבר על עפר שלח ונבחר לוועדה למינוי שופטים", הוסיף הח"כ. "גם יוזמות החקיקה שלנו שזכו לחשיפה, כמו עונש מוות למחבלים, הפסקת מימון למפלגות התומכות בחרם על ישראל, משכנתא בגובה 90% מעלות הדירה לזוגות צעירים, פנסיות לעולים והפגיעה בשירות החוץ הישראלי, עלו בזכותנו לסדר היום".
"הוכחנו שלמרות היותנו באופוזיציה אנחנו כוח פעיל, תוסס חי ובועט", אמר ראש המפלגה. "ההחלטה לא להצטרף לממשלה האופורטוניסטית של נתניהו הבליטה את ההבדלים בינינו לבין קואליציית ההישרדות שהיא בת ערובה בידי המפלגות החרדיות, וגם בינינו לבין השמאל. היום יש ממשלה כושלת ואופוזיציה שמאלית רופסת ויש אלטרנטיבה לאומית ימנית ערכית: ישראל ביתנו".
"ההתנהלות שלנו וההצבעות שלנו הן לגופו של ענין ובהתאם לאינטרס הלאומי, גם אם זה נוגד את האינטרסים האישיים או אפילו את האינטרסים האלקטוראליים של המפלגה. אצלנו טובת המדינה תמיד מעל הכל, מעל שיקולים פוליטיים או רווח אישי. כך פעלנו תמיד: מאז הקמת המפלגה ב-99, לאחר תום מלחמת לבנון השנייה, וכך גם באביב 2015", סיכם ליברמן.
"מהלכי הממשלה בחודשים האחרונים הוכיחו שההחלטה הזו שקיבלנו, שלא להצטרף אליה, היתה ההחלטה הנכונה", הוסיף. "זו ממשלה שרק דואגת לשרידותה, על חשבונם של אזרחי ישראל. ממשלה ללא דרך בתחום המדיני וכושלת בתחום הביטחוני. ומי שזקוק לדוגמא נוספת ראוי שיבחן את המקרה של מוחמד עלאן, פעיל הג'יהאד האיסלאמי ששהה במעצר מנהלי והכריז שביתת רעב".
"ראינו איך הממשלה לוקחת כלי הקרוי מעצר מנהלי ומרוקנת אותו מתוכן", הוסיף. "במהלך השנים תמיד אמרתי לנתניהו: או שלא תתחיל, או שתלך עד הסוף. אם התחלת מבצע צבאי בעזה, לך עד הסוף, אם עצרת מישהו במעצר מנהלי, לך עד הסוף. אם הוא רוצה לשבות רעב ולמות – שימות".
"מדובר בפעיל ג'יהאד איסלאמי שתכנן רצח יהודים ותראו כמה גופים היו מעורבים: רה"מ, שר הביטחון, השר לביטחון פנים, השב"כ, ההסתדרות הרפואית, השב"ס, ביהמ"ש העליון, אייטם ראשון בכלי התקשורת, באותו יום שחייל נפצע בכביש המנהרות, פעיל טרור שובת רעב הוא אייטם ראשון והחייל הוא אייטם שלישי-רביעי, בגלל אותו פעיל טרור יש גם כוננות בהר הבית ובצה"ל, ומזיזים מערכות של כיפות ברזל דרומה להגן על האזרחים מפני תגובה של הג'יהאד"", סיכם.
"כמה תשומות צריכה מדינה המתמודדת עם אינספור בעיות: איראן, חמאס, דאעש, סוריה, חיזבאללה בלבנון והעולם, כמה תשומות נפש צריכה מדינה להקדיש למחבל אחד, ואותו פעיל מנצח את כל מערכות המדינה ומשתחרר, בגלל שהממשלה הזו משדרת תבוסתנות ופחד, במקום להבהיר שכל עציר מנהלי המחליט לשבות רעב האחריות היא שלו ועליו בלבד ואין חוק הזנה בכפייה".
"כך התנהלו מנהיגים חשובים, ואני מתכוון קודם כל למרגרט תאצ'ר שנהגה באומץ בשביתת הרעב של הטרוריסטים האירים, ושכשהאסירים הביטחוניים יידעו שזו הגישה אף אחד לא ישבות רעב, אבל כשהמצב הוא שאנו מפחידים את עצמנו בגלל הנהגה חלשה, המעצר המנהלי הופך חסר ערך. אנחנו בישראל ביתנו לעולם לא נוותר לא לחמאס, לא לג'יהאד ולא לאף מחבל הזומם לחסל אותנו".
"הממשלה מנסה לשרוד בכל מחיר"
"אותה חולשה והרצון של הממשלה לשרוד בכל מחיר פוגעת גם בביטחונם הכלכלי של האזרחים. כדאי לכל אחד כאן לקרוא את המסמך שחיבר לא מזמן יואל נווה, הכלכלן הראשי של משרד האוצר, כדי להבין עד כמה המצב הכלכלי עגום ועתידנו הכלכלי מעורפל. אלו פעמוני אזהרה לכולנו המוכיחים כי גם המדיניות הכלכלית, ולא רק הביטחונית והמדינית, של הממשלה הנוכחית –שגוייה ורעה. היא עסוקה בחלוקת כספים שיבטיחו את שרידותה, ללא מדיניות כלכלית ברורה".
"אנחנו בישראל ביתנו לא מוכנים לוותר על הדברים החשובים, לא נוותר על המאבק לדיור בר-השגה, לא על הפנסיות ולא על הגיור".
"תראו על מה ויתר צה"ל תחת הנהגת נתניהו ויעלון: על מערך הגיור הצה"לי, מסגרת שגיירה אלפי חיילים שתוך כדי שירותם עברו גיור, וזה היה תהליך שנחשב ידידותי ונח למתגיירים, ודווקא את זה מחליטים להקפיא ודווקא לזה לא מוצאים כסף במשרד הביטחון. עלות ההסכמים הקואליציוניים היא כמעט 9 מיליארד שקל, להכול מצאו כסף, אבל לא ללוחמים. עבורם אין תקציב לגיור. זו בושה ואות קלון להנהגה הנוכחית ופגיעה באלפי צעירים מסורים שבחרו לתרום למדינתם".
"זה חלק מהניסיון לסובב את הגלגל אחורה בכל הנושאים שנוגעים לדת ומדינה שקידמנו בממשלה הקודמת: נישואים, שיוויון בנטל ולימודי ליבה. כל מי שנתקל בבירוקרטיה של הממסד הדתי מרגיש שזו לא יהדות שמקרבת אלא להפך – גישה שמרחיקה את האנשים מהיהדות ופוגעת באחדות העם. ואסיים בענין חשוב, שגם בו ההתנהלות הכושלת הביאה את ישראל למצב פרובלמטי: איראן".
"לאחר חתימת ההסכם בין המעצמות לבין איראן אמרתי שההסכם הנ"ל ייזכר בהיסטוריה באותה שורה עם הסכם מינכן ועם ההסכם עם צפון קוריאה. ההסכם שנחתם עם איראן משלב בתוכו את כל הטעויות שנעשו בהסכמים שציינתי, ושלצערי, הסבירות הגבוהה היא שגם תוצאותיו יהיו דומות לתוצאות של אותם ההסכמים. מדובר שוב בכניעה של המערב לטרור ולבריונות של כוחות האופל".
"מדובר בשפל מוסרי של המדיניות המקנה לגיטימיות למדינה שהיעד המרכזי במדיניות החוץ שלה הוא השמדת מדינת היהודים, יעד שראשי המשטר בטהרן חוזרים עליו בדבקות כמעט מדי שבוע".
"כמו בספטמבר 1938, כשהמעצמות אפשרו למדינה שאיימה באותו הזמן על שלום העולם, גרמניה הנאצית, לקבל את חבל הסודטים, בנסיון להשביע את תאבונו של היטלר ולהשיג שקט במחיר הקרבת צ'כוסלובקיה, כמו אז, באוגוסט 1939 כשברה"מ חתמה על הסכם מולוטוב-ריבנטרופ עם גרמניה הנאצית בנוגע לחלוקת פולין ולגורלן של המדינות הבלטיות ובסרביה, כמו אז כך גם היום: ניסיונות נואשים לרצות את ה"בריון העולמי" הנובעים מ"עייפות החומר" ומאופטימיות חסרת-בסיס".
"ויש מרכיב נוסף שהביא את המערב לחתום על ההסכם: עשיית רווחים גדולים מעסקים עם טהרן. "כמו במלחמת העולם ה-2 כשחלק מהמדינות האירופאיות המשיכו לסחור עם גרמניה הנאצית כולל אספקת פלדה וברזל עבורה, על-אף הידיעה שהדבר נועד לחיזוק הוורמאכט במלחמה מול בעלות הברית ומתוך ידיעה שהמשרפות באושוויץ, בברגן בלזן, במאוטהאוזן ובמחנות האחרים ממשיכות לעבוד במלוא הקצב. גם אז הרווחים סנוורו את המנהיגים ואיפשרו למכונת ההשמדה לעבוד".
"ההסכם מוסיף לאיראן מיליארדי דולרים"
"ההסכם מוסיף לאייתולות מיליארדי דולרים, כשרק לפני כחודשיים פרסמה ארה"ב דוח הקובע שאיראן היא הספונסרית הראשית של טרור בעולם. כמו היטלר כך חמינאי: תאבונו בעקבות אותו הסכם-כניעה גובר והוא לא היסס אחרי חתימה על ההסכם לומר ש'אמריקה הפולשת תושפל'.
"כמו אז, גם היום, מנהיגי העולם החופשי מעדיפים מציאות מדומה ונוחה על פני האמת הקשה שאת הרודנות והטרור לא ניתן לפייס אלא חייבים להביס. שהסכמה עם טרוריסטים פירושה השלמה עם מלחמות עתידיות. שמי שמפקיר את בני בריתו סופו שיצטרך להקריב גם את בני עמו במלחמה בלתי-נמנעת. כי מי שלא לומד מההיסטוריה סופו שישלם מחיר גבוה מאד בעבור השיעור החוזר".
"ישראל נשארת להתמודד לבד מול מדינת הטרור הגדולה בעולם שבתוך כמה שנים גם תהפוך למעצמה גרעינית. במקום לפעול באופן נחוש, עוסק נתניהו בדברת בלתי-פוסקת. בדיוני הקבינט בהם לקחתי חלק לא הסתרתי את עמדתי הברורה בנוגע למה שצריך לעשות מול האיום האיראני, אך כמו אז גם היום נתניהו אינו מסוגל לקבל החלטות קשות. במקום זאת הוא ממשיך בדברת שרק מעצימה את בידודה של ישראל ומחריפה את מצבנו בזירה הבינ"ל".
"גם אם ניתן להתגבר על הווטו של נשיא, וכל מי שמבין משהו בפוליטיקה אמריקנית יודע שזה חסר סיכוי, עדיין שאר מדינות העולם לא יוותרו את ההסכם עם איראן, אבל לעומת זאת התוצאה המעשית מבחינת ישראל תהיה נשיא אמריקאי פגוע וזועם שנמצא בשנת כהונתו האחרונה ושההנהגה הישראלית פעלה כנגדו. למהלכיו של נתניהו מול נשיא ארה"ב אין שום תועלת מדינית או ביטחונית".
"נתניהו מבין את ההשלכות על ישראל אך הוא פועל כך מסיבה אחת: ניסיון להרוויח בזירה הפנים-ישראלית, מתוך תפיסה שהוא ניצח את הבחירות בזכות הנאום בקונגרס ועימות קולני עם נשיא ארה"ב. יותר משנתניהו חושב על סיכול האיומים מטהרן הוא חושב על הישרדות שלטון נתניהו".
"נוכח המציאות הקשה שיצרה הממשלה הזו, מחכה לנו עבודה רבה בשנה הבאה ואנחנו זקוקים לגיבוי של כל אחת ואחד מכם. אם נפעל כולנו יחד כמו שאנחנו יודעים אז השנה הבאה תהיה שנה טובה יותר, בטוחה יותר, שנה של תקוה עם הנהגה ראויה למדינת ישראל".