מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, החל היום (שני) בבדיקה ראשונית של הטענות על התקשרות בלתי חוקית לכאורה בין המשרד לתרבות והספורט לבין משרד הפרסום יהושע TBWA סביב קמפיין "לא לדאוגוסט".
המבקר בוחן מדוע הועבר תקציב הפרסום של הקמפיין בסך 2.5 מיליון ש"ח למשרד ללא מכרז. דובר משרד המבקר אמר כי הבדיקה נעשית בעקבות הפרסומים בערוץ 10 ובעקבות פניות שהגיעו למשרד בנושא.
 במכתב ששיגרה ליאורה שמעוני, מנהלת חטיבה במבקר המדינה, לשרה רגב ולמנכ"ל המשרד, היא כתבה כי הגיעו למבקר פניות ופרסום בתקשורת על הקמפיין שנעשה ללא הליך מכרזי. "על דעת מבקר המדינה אבקש לקבל את התייחסותכם לטענות תוך שבעה ימים", כתבה שמעוני. 

משרד התרבות והספורט מסר בתגובה כי "המשרד מברך על היוזמה של מבקר המדינה. הבדיקה תאפשר למבקר להתרשם באופן ברור וחד כי המשרד פעל על פי הנהלים וכל הטענות שנטענו אין בהן דבר למעט הכפשות חסרות בסיס. תשובה מפורטת לרבות מסמכים נלווים יוגשו על ידינו בהקדם כמבוקש".

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא. צילום: פלאש 90
 
כזכור, אתמול נחשף כי שרת התרבות והספורט, מירי רגב, העבירה לכאורה 2.5 מיליון ש"ח למשרד של פרסומאי מקורב, רמי יהושע, ללא מכרז, כך נחשף בתחקיר ערוץ 10. 
רגב טוענת כי ההליך בוצע כדין ואושר ע"י משפטנים. חדשות 10 פרסמו קלטות שהגיעו לידי הכתב ספי עובדיה בהן נשמעת רגב בשיחת ועידה עם יועץ התקשורת שלה מאיר סויסה ושני בכירים נוספים במשרד לצורך תאום גרסאות שיתרצו למה העביר משרדה מיליונים למשרדו של יהושע ללא מכרז כנדרש בחוק.
הכספים הועברו למשרד הפרסום יהושע TBWA לצורך ניהול קמפיין בשם "לא לדאוגוסט".

"ההליך אושר מתחילתו ועד סופו"
בקלטת נשמע בכיר א' מסביר: למה בחרנו ברמי יהושע? אנחנו מסבירים שהיה סיעור מוחות של כמה משרדי פרסום, השרה ביקשה...
רגב: לא, לא, לא, לא טוב! לא טוב! תשובה רעה, רעה, רעה! למה רמי יהושע? משרד התרבות והספורט, הטוטו הוא חלק ממשרד התרבות, הוא חלק ממדיניות של הפעלת אה... מדיניות של ספורט, משרד התרבות והספורט, הטוטו.
בכיר א': יש כאן בעיה, עשינו דיון משפטי קצר בבוקר, מה שאת אומרת השרה זו היתה האמירה הראשונית שלנו ואז התברר שזה לא כל כך מחזיק מים מבחינה משפטית. כרגע למשפטנים, תקשיבו עזבו, זה לא נכון מה שאתם אומרים לגבי הטוטו, ואנחנו בשקט יכולנו ללכת ללפ״מ (לשכת הפרסום הממשלתית) ולעשות את זה במהירות, אפילו זה גם פוטנציאל אוטומטית ללכת ללפ״מ".
"צריך בכל זאת להסביר הסבר נוסף למה הלכנו לרמי יהושע. ההסבר של הטוטו הוא לא מספיק טוב, צריך להוסיף עוד מימד".
במהלך ההתייעצויות הולכת תמונת המצב ומסתבכת מול אוזני השרה. השאלות המטרידות עולות גם מפי בכירי משרדה שמחפשים מוצא משפטי ותקשורתי. 
הפתרון המוצע: "הרעיון שהטוטו בא, הוא בא יחד עם הזכיין שלו, יחד עם רמי יהושע. זה היה הרעיון של הטוטו וכתוצאה מזה הוחלט ללכת עם הטוטו והזכיין שלו כי הם הביאו את הרעיון".
מירי רגב: טוב, מאה אחוז, מאה אחוז. 
אלא שכאן מתערב יועץ התקשורת מאיר סוויסה, מוצא פרצות בגרסה ומבקש מקצה שיפורים.
בסיומה של שיחת הועידה נבחרת הגרסה הבאה: רגב לא קשורה לעניין, ומי שהביא את יהושוע זה בכלל הטוטו. אלא שבידי חדשות 10 ישנן עדויות המצביעות על קשר בלתי אמצעי בין השרה לבין יהושוע קודם להחלטה להפקיד בידיו את הסכומים הללו. ממשרד התרבות והספורט נמסר כי חלק הארי מתקציב הפרויקט ממומן ממשרד התרבות והספורט וחלקו מהטוטו שתומך בקידום הספורט העממי ותכנית השיווק.
משרד התרבות והספורט ביקש ממשרדי הפרסום והיח"צ שעובדים עמו בשגרה רעיונות לשיווק הפרויקט. ההצעה שנמצאה הטובה ביותר הייתה הצעתו של הטוטו באמצעות משרד הפרסום רמי יהושע – ולכן הקמפיין נעשה ע"י ספק זה..