ח"כ תמר זנדברג פנתה היום (שני) לוועדת טירקל בעניין מינויו המיועד של גל הירש למפכ"ל, וביקשה כי הוועדה תבחן את פעילות חברת היצוא הביטחוני של הירש על מנת לוודא כי יצוא ביטחוני זה לא שימש לפשעי מלחמה והפרת זכויות אדם. 
זנדברג כותבת כי "רב הנסתר על הגלוי בפעילות החברה של הירש בחו"ל. באתר מופיע כי החברה סיפקה שירותי ביטחון, ייעוץ ביטחוני, ציוד ביטחוני (ובכלל זה, ציוד נגד הפגנות), בין היתר, למדינות במערב אפריקה ובמרכז אסיה".
"בין היתר, התפקיד הבכיר והמשמעותי אליו מיועד הירש, מצריך תפיסה דמוקרטית עמוקה ומוטמעת המצופה ממפכ"ל משטרה בישראל, תפיסה ששונה בתכלית מהאופן שבו משטרים דכאניים במערב אפריקה ומרכז אסיה טיפלו במחאות חברתיות ופוליטיות. אם אכן משטרים כאלה או גורמים אחרים במדינות אלה היו בין לקוחותיו של הירש, הדבר מצריך לפחות בחינה מדוקדקת", הוסיפה זנדברג.

בדרישה לשקיפות כותבת זנדברג: "ככל שהירש מעוניין במינוי לתפקיד, מן הראוי כי המידע עלפעילות חברתו יהיה פתוח לציבור. השקיפות לציבור עשויה להביא להעברת מידע חיוני לוועדה מצד החברה האזרחית, מידע שאינו נמצא כיום ברשות הוועדה ושגם למשרד הביטחון אין אינטרס להציגו".

ח"כ תמר זנדברג. צילום מרים אלסטר, פלאש 90
 
הוועדה לאישור מינויים מיוחדים בשירות המדינה בראשות השופט העליון בדימוס יעקב טירקל תתכנס מחר כדי לדון במינויו של תת־אלוף במיל’ גל הירש למפכ”ל המשטרה החדש.
בפני הוועדה צפויים להופיע ולהגן על המינוי, גלעד ארדן, השר לביטחון הפנים שבחר בהירש והעדיף אותו על פני מועמדים מתוך המשטרה, וכן הירש עצמו. גם המפכ”ל היוצא יוחנן דנינו יופיע בפני הוועדה, אשר תדון בין היתר גם בהתנגדויות למינוי שהועלו בימים האחרונים מצד בכירי משטרה לשעבר והורים שכולים שביקשו להעלות את טענותיהם. מדובר בהורים ששכלו את בניהם במלחמת לבנון השנייה ב־2006, עת פיקד הירש על עוצבת הגליל.
הוועדה לאישור מינויים מיוחדים בוחנת את כשירותם של בעלי תפקידים בכירים בשירות המדינה: הרמטכ”ל, ראש המוסד, מפכ”ל המשטרה, ראש השב”כ, נציב בתי הסוהר, נגיד בנק ישראל והמשנה לנגיד. תפקידה של הוועדה אינו לבחון את איכות המינוי אלא להבטיח את טוהר המידות במינוי הבכירים ולוודא שלא דבקו פגם או דופי כלשהם במינויים המוצעים.