על רקע האיום לקיים שביתה כללית ב-1 בספטמבר ברשויות הערביות, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הערב (שני) כי הממשלה תוסיף כ-900 מליון שקלים לרשויות הערביות. בתגובה הודיע ח"כ איימן עודה על ביטול השביתה.
ראש הממשלה כינס אחר הצהריים דיון בהשתתפות מנכ"ל משרדו אלי גרונר, ראש הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, ח"כ אחמד טיבי, ח"כ ג'מאל זחאלקה, ח"כ מסעוד גנאיים ויו"ר פורום ראשי הרשויות הערביות מאזן גנאיים. בפגישה השתתפו גם נציגי האוצר והמשרד לשוויון חברתי.
בתום הדיון סוכם על מתווה הכולל קידום בתוך 30 ימים של תכנית רב שנתית לשילוב כלכלי ולצמצום פערים באמצעות קידום שינויים מבניים. כמו כן, סוכמו תוספות תקציביות חד פעמיות, לחיזוק הרשויות המקומיות במגזר הערבי. 

בפגישה החליטו הצדדים על הקמת מנגנון יישום בשיתוף מלא עם מרכז שלטון מקומי והרשויות המקומיות במגזר הערבי כדי להבטיח את מימוש התכנית.

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת התייחס להסכמות שהושגו עם נתניהו: "החלטנו יחד עם ועד ראשי הרשויות המקומיות להשהות את השביתה שתוכננה למחר".

עודה התייחס למאבק ואמר כי "ניהלנו מאבק עיקש והצלחנו להגיע להסכמה עם משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר על גיבוש תכנית רב שנתית למחיקת פערים חברתיים וכלכליים שתבנה בשיתוף מלא של מנהיגות האוכלוסייה ותוגש עוד חודש", אמר עודה.

"הצגת התוכנית היא צעד חשוב אבל המבחן האמיתי כעת הוא מבחן היישום. נמשיך להיאבק בשיתוף פעולה של כל הגורמים על מנת לייצר עתיד ותקווה לאזרחים הערבים", הוסיף עודה. 

"תיקון משמעותי"
 
עוד החליטו הצדדים על תוספות חד פעמיות, בינהן תגבור התמיכה בתקציב השוטף של הרשויות המקומיות במגזר הערבי בשנת 2015, בסך של 150 מיליון ש"ח. כמו כן, יתוקצבו 50 מיליון ש"ח לתקציבי הפיתוח של הרשויות המקומיות במגזר הערבי.
במטרה ליצור מנועי צמיחה כלכליים הולחט לקדם תכנית רשויות מצטיינות. על פי התכנית יינתן תקצוב 350 מיליון ש"ח על פני חמש שנים, של רשויות מקומיות מצטיינות במגזר הערבי. 
בתחום החינוך נקבע כי יקודמו תכניות לחינוך בלתי פורמאלי ברשויות הערביות, לרבות הפעלת מרכזים קהילתיים, מרכזי טבע ותנועות נוער בסכום כולל של כ-135 מיליון ש"ח.
בהיבט הביטחוני הוחלט על חיזוק הביטחון האישי ברשויות המקומיות במגזר הערבי באמצעות, בין היתר, הקמת מתחמי משטרה, תכנית עיר ללא אלימות והקצאת שוטרים בסכום כולל של כ-150 מיליון ש"ח.
מתוך ראייה לטווח הרחוק נקבע כי בכל אחת מהשנים 2017-2018, יתוגבר תקציב הפיתוח ברשויות מקומיות במגזר הערבי בסך של 100 מיליון ש"ח נוספים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להסכמות ואמר: "אני ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל, תוכנית הסיוע עליה החלטנו היום היא תיקון משמעותי וצעד נוסף שנועד לשלב את אזרחי ישראל הערבים בחברה הישראלית כשווים בין שווים".

"מערכת החינוך נמצאת על סף קריסה"
כזכור, חברי הכנסת מהרשימה המשותפת פנו לנתניהו בדרישה להעברת תקציב מיידית לרשויות המקומיות הערביות ולמערכת החינוך הסובלת מהיעדר תקציבים. בנוסף, הרשימה דרשה צעדים ממשיים לקידום של תוכנית החומש לצמצום פערים חברתיים וכלכליים של הרשויות המקומיות הערביות. 
ועד ראשי הרשויות הערביות הודיע אתמול על השבתה כללית, כולל במערכת החינוך, מ-1 בספטמבר אם לא יועברו תקציבים. 
יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה אמר עם ההודעה על הכוונה לקיים שביתה: "הרשויות המקומיות הערביות נאבקות לתת שירותים בסיסיים. הרשימה המשותפת מובילה עם ועד ראשי הרשויות את המאבק הזה המשפיע על היומיום של כל אזרח ערבי. שנת הלימודים העומדת בפתח אינה יכולה להיות בשורה משמחת לאזרחים הערבים כי מערכת החינוך נמצאת על סף קריסה, בגלל הזנחה ואפלייה תקציבית מתמשכת. אני מקווה שרה"מ יבין שזה אינטרס של כל האזרחים להשקיע בחינוך, בתשתיות ובצמצום פערים".