יו״ר הפרלמנט האיראני נטש אמש את מליאת האו״ם בעת נאומו של יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין, שנאם בכנס יושבי ראש פרלמנטים. במסגרת נאומו קרא אדלשטיין לכל שכנותיה של מדינת ישראל לבוא לכנסת.



"ידידיי ושכניי במזרח התיכון: הבה נדבר. אנשים עם אנשים, בית נבחרים עם בית נבחרים. בואו לירושלים. בואו לכנסת. היפגשו עימי. שבו עימי. דברו איתי. הבה נדבר על מים. הבה נדבר על אוויר נקי. הבה נדבר על שגשוג. הבה נדבר על שותפויות. ושלום? וגבולות? שיחות אלה, אני מבטיח לכם, תבואנה לאחר מכן", אמר יו"ר הכנסת בנאומו. 



אדלשטיין הוסיף: " אין אנו יכולים להרשות לעצמנו לשבת בחיבוק ידיים ולהמתין עד שממשלותינו תגענה להסכמים בכוחות עצמן. ביכולתנו להניח את היסודות לכל שלום עתידי באמצעות טיפוח שיתוף פעולה בינלאומי ואזורי בסוגיות החוצות גבולות לאומיים". 
 

יו"ר הכנסת הציג במהלך נאומו את ספינת הדגל של הכנסת, "כנסת ירוקה" ואמר: "אני גאה בעובדה כי הכנסת, בית הנבחרים של ישראל, פתחה ביוזמת "הכנסת הירוקה", במטרה לממש את יעדי הפיתוח הסביבתיים ברי הקימא. אנו ממחזרים מים ונייר, והודות לפאנלים הסולאריים המותקנים על גג בניין הכנסת ולטכנולוגיות מתקדמות נוספות, צמצמנו את צריכת החשמל בבניין כולו. כיום אנו אחד מבתי הנבחרים הירוקים ביותר בעולם; אני קורא לכם, עמיתיי הנכבדים, לנקוט בצעדים דומים".
 
בסיום נאומו הפציר אדלשטיין בעמיתיו להצטרף למאמץ, "על מנת שכל אדם בכל רחבי העולם יוכל לשאוב תועלת מן הידע, הטכנולוגיה והניסיון המשותפים של מדינת ישראל".