שר הביטחון, משה בוגי יעלון, הורה הבוקר (שלישי) לפנות קרוונים שהוצבו לא כחוק בשמורת "עוז וגאון" ואת כל התכולה באתר שהוקם לזכר שלושת הנערים שנחטפו בצומת גוש עציון ונרצחו בידי מחבלים.



יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד אמסלם (ליכוד) הביע מחאה על ההחלטה וקרא לשר הביטחון לחזור בו.



"בלילה בו נמצאו גופותיהם של נפתלי, גל-עד ואיל הי"ד, החלו באופן ספונטני מספר תושבים להכשיר את שמורת 'עוז וגאון' כאתר תיירות והנצחה לזכרם של שלושת הנערים שנחטפו מגוש עציון. המועצה האזורית גוש עציון פעלה בתיאום מלא ושוטף עם צה"ל ומשרד הביטחון", כתב ח"כ אמסלם בדף הפייסבוק שלו.



"לפני כחודש הגעתי לסיור בשמורת 'עוז וגאון' והתמלאתי גאווה לנוכח המבקרים הרבים והפעילות הענפה במקום. היום קיבלתי שיחה מראש המועצה, דוידי פרל שמסר לי בכאב רב, כי משרד הביטחון הורה למועצה לפנות את המקום על כל תכולתו ופעילותו בטענה ש'הפעילות הענפה במקום מייצרת למעשה ניסיון להתבססות של מאחז חדש בשם עוז וגאון'", כתב ח"כ אמסלם.




פינת ההנצחה בשמורת "עוז וגאון". צילום: פייסבוק



עוד הוא הוסיף: "צר לי, אבל אני לא מצליח להבין את ההחלטה האומללה הזאת של שר הביטחון. מדובר כאן באחד המיזמים החשובים ביותר של ההתיישבות הציונית. הכשירו כאן שמורה שהיתה אזור השלכת פסולת של בית פג'אר עם השחתה מאסיבית של כריתת עצים בהיקף רחב לאורך שנים ורק הטיפול והנוכחות הפכו את המקום לפנינת חמד שוקקת חיים. מדובר במיזם תיירותי ולא במאחז".



"אני מתקשה להאמין ששר במפלגתי מקבל החלטה כל כך תמוהה ומקוממת. איזה קשר יש בין החלטה כזאת לליכוד? אנשי גוש עציון ראויים לכל הערכה והערצה ועלינו לעודד אותם להמשיך ולהנציח את שלושת הבנים", הוסיף.



לדבריו "לא יעלה על הדעת כי אנשי משרד הביטחון שהגיעו למקום, תמכו בהמשך הפעילות ואף היו שותפים לאירועים שהיו בשמורה, יעניקו פרס לטרור. מדובר בהרס מיותר ומזיק של מקום שמסמל בעבור כל מי שאוהב את המדינה שלנו, זיכרון והנצחה לשלושה נערים תמימים ויפים שנרצחו באכזריות על ידי מחבלים נתעבים שכל מטרתם היא לחסל את עצם קיומנו בארץ ישראל".



בתגובה מסר גורם ביטחוני כי "שר הביטחון הורה לפנות מהעיר קרוונים שהוצבו שם באופן בלתי חוקי. השר הציע להקים שם אתר נופש פעיל, כמקובל ביערות ושמורות טבע לטובת המבקרים והמטיילים".