היום תושבע בכנסת חברת כנסת חדשה, שרן השכל, שתחליף בסיעת הליכוד את דני דנון בעקבות מינויו לשגריר באו"ם. עם השבעתה יגיע מספר חברות הכנסת ל־30, רבע מכלל המחוקקים, שיא של כל הזמנים.



השכל מצטרפת למירי רגב, לגילה גמליאל, לציפי חוטבלי, לענת ברקו, לנאוה בוקר ולנורית קורן בליכוד. לציפי לבני, לשלי יחימוביץ', לסתיו שפיר, למרב מיכאלי, לרויטל סויד, למיכל בירן, לקסניה סטבלובה ולאילת נחמיאס־ורבין מהמחנה הציוני, לעאידה תומא סלימאן ולחנין זועבי מהרשימה המשותפת, ליעל גרמן, לקארין אלהרר ולעליזה לביא מיש עתיד, לרחל עזריה, לטלי פלוסקוב, ליפעת שאשא־ביטון ולמרב בן ארי מכולנו, לאיילת שקד מהבית היהודי, לאורלי לוי־אבקסיס ולסופה לנדבר מישראל ביתנו, וכן לזהבה גלאון, למיכל רוזין ולתמר זנדברג ממרצ.
 
השיא הזה אמור להישבר עם תחילת מושב הקיץ של הכנסת. אז יפנה השר נפתלי בנט את מקומו בכנסת לטובת הח"כית לשעבר שולי מועלם־רפאלי, בעקבות אישור החוק הנורווגי הקטן, ובכך יגיע מספר חברות הכנסת ל־31.
 

ד"ר עופר קניג מהמכון הישראלי לדמוקרטיה אמר לקראת השבעתה של השכל: "בשני העשורים האחרונים חל מפנה, ואנו רואים יותר ויותר ייצוג לנשים בכנסת". מנתוני המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי בכנסת הראשונה היו 11 חברות כנסת, בהן גולדה מאיר, עדה מימון, דבורה נצר ואחרות. המספר ירד עד לשבע בלבד בשנת 1988, בכנסת ה־12. 
 
בעוד שבתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו ב־1996 מנתה הכנסת תשע נשים מכהנות בלבד, בשני העשורים שלאחר מכן גדל מאוד הייצוג ולמעשה שילש את עצמו. בעקבות כניסתה של השכל לכנסת ישראל תתקדם ארבעה שלבים למקום ה־62 בעולם בדירוג ייצוג הנשים בבתי פרלמנט. כאן המקום לציין ששיעור הנשים בפרלמנט באזורים שונים בעולם עולה בהתמדה מאז אמצע שנות ה־90, בעיקר בשל אימוץ שיטות שונות של שריון מקומות לנשים בבחירות.
 
השכל, בת 31, נולדה בקנדה, שירתה כלוחמת מג"ב, והיא אלופת ישראל בדיבייט (תורת הוויכוחים). לטקס השבעתה היום יגיעו אביה מקנדה וסבתה מצרפת.
 
"אתמול יצאו התלמידים לבתי הספר", אמרה השכל ל"מעריב־השבוע". "זו שנה חדשה, הזדמנויות חדשות, אופק פתוח ומבטיח. גם אני אפתח היום דף חדש. בצהריים אעמוד על דוכן המליאה ואשבע כחברת כנסת".
 
על תוכניותיה בכנסת אמרה: "אחרי שנעבור את ההצבעות על התקציב, אתפנה לכמה נושאים שבהם אתמקד בתחילת כהונתי. ראשית, אתמקד בטרור הסביבתי. אולי לא ידעתם, אבל הרשות הפלסטינית מזרימה מדי שנה מיליוני קוב של שפכים במורד נחלי השפלה והשומרון. מדובר בפסולת וביוב שיוצאים לא מטוהרים מהרשות הפלסטינית, מזהמים את הסביבה, פוגעים בחיות הבר, ובעיקר מסכנים את מקורות המים שכולנו נשענים עליהם. בכוונתי להמשיך את הפעילות שבה עסקתי עוד בטרם כניסתי לכנסת, ולפעול כדי למזער ואף לעצור את התופעה הקשה הזאת.
 
"שנית, אעסוק בזכויות נשים ובתחילה אתמקד בהנחה של הצעת חוק להפללת לקוחות זנות. הגיע הזמן להתמודד באומץ עם התופעה הזאת ולצאת נגד אלה שממשיכים להניע אותה בכספם ובגופם, אותם לקוחות זנות.
 
"כמו כן, בכוונתי לקדם חקיקה לסיוע  בקידום התחרות במשק, שתפעל לצמצום כוחם של מונופולים מטעם המדינה ושחרור הכלכלה מפיקוח מיותר על מחירים. זו אומנם משימה קשה וגדולה, אבל אני מתכוונת להתחיל בה, ולסייע לכל גורם אשר יפעל לטובת כלכלה חופשית וליברלית, ברוח תורת ז'בוטינסקי.
 
"ונושא אחרון: אני מודעת להשפעה העצומה שיש לדעת הקהל העולמית על החיים כאן. אנצל את הבמה להשמיע, גם בעולם, קול צעיר ולא מתנצל של ישראליות גאה וערכית, כדי לסייע במלחמה על דעת הקהל העולמית".