"אני לא אוהב לחמם כיסאות, אני בן אדם תזזיתי. זה קשה לי עם תהליכים ארוכים. הרגשתי שהיכולת שלי לתרום בכנסת היא שולית, בעיקר באופוזיציה", כך אמר היום (רביעי) הח"כ המתפטר שרון גל למעריב אונליין.

באשר לתוכניותיו לעתיד, סיפר גל: "אני הולך להגיש תוכנית כלכלית חדשה בערוץ 20, במתכונת דומה לתוכנית לילה כלכלי שהגשתי בערוץ 10 בעבר. הנושא כבר סגור והתוכנית הראשונה תעלה באוקטובר".
עוד הוסיף גל כי הוא הודיע ליו"ר מפלגתו אביגדור ליברמן כבר לפני עשרה ימים על כוונתו לפרוש מהכנסת ואת שאר חברי הסיעה עדכן רק היום.

ליברמן: "מצטער על החלטתו"

קודם לכן, הודיע ח"כ שרון גל על התפטרותו מהכנסת, והסביר כי בעיניו, יוכל להביא את היכולות שלו לידי ביטוי בצורה טובה יותר כעיתונאי, מאשר כחבר כנסת באופוזיציה מטעם סיעת "ישראל ביתנו".

"כמי שהיה עיתונאי בעל אג׳נדה ניתנה לי לפני הבחירות הזדמנות לנסות ולקדם אותה מתוך הכנסת, שמחתי על ההזדמנות וניצלתי אותה בצורה המיטבית".

"יחד עם זאת, אני חש כי במצב הנוכחי, כחבר-כנסת מן השורה בסיעת אופוזיציה, דווקא כעיתונאי אוכל להביא את יכולותיי לידי ביטוי בצורה טובה יותר", הסביר העיתונאי בעל האג'נדה הימנית, "ומשהגעתי למסקנה הזו החלטתי לעשות את הצעד כבר עכשיו". 

"אני מודה ליו״ר 'ישראל ביתנו', ח״כ אביגדור ליברמן, על האמון שנתן בי ולעמיתיי בסיעה ובכנסת על הזכות לעבוד לצידם", הוסיף שרון גל, "אמשיך לתרום ולקדם את הדברים שאני מאמין שהם לטובת מדינת ישראל גם בהמשך הדרך״.

יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, "אני מצטער על החלטתו של שרון גל לפרוש מן הכנסת אך אני מכבד את העובדה כי גל פועל על-פי צו מצפונו ומתוך כוונה להביא את יכולותיו לידי ביטוי בצורה המירבית ובדרך הטובה ביותר שהוא סבור שהוא יכול לתרום למדינת ישראל. גל השתלב ב״ישראל ביתנו״ בצורה טובה ותרם למפלגה ואני מודה לו על-כך" סיכם ליברמן.
 
את מקומו של שרון גל בסיעת ישראל ביתנו בכנסת יתפוס עו'"ד עודד פורר, לשעבר מנכ"ל משרד הקליטה. יש לציין כי זאת ההתפטרות השנייה מרשימת ישראל ביתנו בכנסת ה-20. מיד לאחר הבחירות הודיע אילן שוחט שנבחר במקום החמישי ברשימה כי הוא מוותר על מקומו בכנסת לטובת ראשות עיריית צפת.