״לאור הידיעות מארה"ב ולקראת יום כיפור, נתניהו נדרש לחשבון נפש אמיתי על הכישלון שלו בנושא האיראני", כך אומרת הערב (רביעי) ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני).



לדבריה, מי שהיה הראשון לזהות ולהזהיר שוב ושוב מאיראן, הוא הראשון שצריך לעשות חשבון נפש על הכישלון במניעת ההתגרענות ועל הנזק שגרם ליחסים האסטרטגיים של ישראל עם ארה"ב בסרבנותו העיקשת לדון בהסכם ולנסות לשפר אותו.



לבני הוסיפה: "מאז שנחתם ההסכם, איראן נהפכה להיות לגיטימית והעולם כבר התחיל לחזר אחריה. ראש ממשלה אחראי היה מבין שאת הגלגל הזה אי אפשר יהיה להחזיר אחורה, גם אם הקונגרס יתנגד, והיה עושה הערכת מצב חדשה ופועל ללא דיחוי כדי להקטין את הנזק".



"במקום זה", טוענת שרת החוץ לשעבר, "נתניהו החליט להמשיך ולפעול פוליטית בארצות הברית כדי לגרוף מחמאות מחבריו הרפובליקנים ומאוהדיו בארץ".



כעת, מוסיפה לבני, שאישור ההסכם בקונגרס הוא עובדה מוגמרת ברור שישראל הגיעה למצב של Lose lose: איראן מתחזקת למרות התנגדות ישראל, ישראל והברית האסטרטגית עם ארה"ב נהפכות לעניין שנוי במחלוקת, יהדות ארה"ב נפגעה באופן חמור - והפיצוי הביטחוני שיינתן כעת לישראל יהיה פחות טוב ממה שניתן היה לקבל.



"נתניהו נדרש לחשבון נפש על הכישלון הזה, אבל על החשבון היקר הזה, נשלם כולנו״, אמרה.