יומיים לפני המשחק המסקרן בין נבחרות הכדורגל של וויילס וישראל במוקדמות יורו 2016, הוסרה תערוכת צילומים, שהוצגה בספרייה בעיר קארדיף, ובה נראים יהודים וערבים משחקים כדורגל יחדיו.



בדיילי מייל דווח שהתערוכה, "כדורגל יהודי-ערבי: שונות וחיים משותפים בליגות הנמוכות", הוצגה במשך 24 שעות בלבד לפני שהוסרה. על פי הדיווח, המועצה קיבלה תלונות על כך שהתמונות צולמו בישראל.



בתמונות, שצולמו על ידי גד סלנר וואדים טראסוב, ניתן לראות איך כדורגל יכול להיות כוח מאחד בין קהילות הנמצאות בעימות. הפרוייקט כולל תמונות של נוצרים, יהודים ומוסלמים, המשחקים יחדיו בליגות הנמוכות בישראל.



דובר מועצת קארדיף צוטט בדיילי מייל שהתצוגה הורדה בגלל תלונה, והוסיף שגם ההפגנות הצפויות לפני המשחק בין שתי הנבחרות גם נלקחו בחשבון: "הספריות שלנו הן מבנים שמקדמים חופש ביטוי, אבל הרגשנו שהתערוכה הזאת עלולה לגרום למבקרים לחשוב שאנחנו לוקחים צד בסכסוך", אמר הדובר.



הצעד גרר ביקורת וגינוי מצד חברת האופוזיציה במועצה, ג'ודית וודמן, שקראה לחקירת ההחלטה אותה כינתה "שיקוף מביש של עירנו": "ספורט הוא לא פוליטי. אנחנו חיים בדמוקרטיה ויש לנו חופש ביטוי. הצעד הזה של מועצת קארדיף התעלם מכל אלה לחלוטין".



יפתח קוריאל, דובר שגרירות ישראל בלונדון, גינה גם הוא את ההחלטה להסיר את התערוכה: "זהו חרם על שלום ודו קיום וזה המשך ישיר של הכוונות ההרסניות והלוחמניות של התנועה לדה לגיטימציה של ישראל.