"נתניהו צריך להתייצב בפני אזרחי ישראל ולהגיד 'נכשלתי'", כך אמר היום (שבת) יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד באירוע 'שבתרבות' בבאר שבע. 



לפיד התייחס להתנהלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להסכם הגרעין עם איראן על רקע הרוב שהשיג אובמה לאישור ההסכם: "עוד מלפני הנאום בקונגרס נתניהו ניהל קמפיין בוטה, גרם נזק ליחסים עם ארה"ב, פיצל את הקהילות היהודיות, גרם לכך שאחרי 67 שנה ישראל היא לא אינטרס משותף לשתי המפלגות בארה"ב ואולי החמור מכל הוא שגרם נזק חמור להרתעה הביטחונית של מדינת ישראל. העולם הערבי מסתכל היום על ישראל ומבין שישראל וארה"ב לא הולכות יותר יד ביד", הוא הוסיף.



לפיד שב וקרא לבדוק את הכישלון של נתניהו ואמר: "הנחתי מכתב בוועדת חוץ וביטחון שמבקש מהוועדה לחקור את הכישלון הזה. צריך לבדוק איך הגענו למצב שבטחון ישראל נפגע ככה. מאבק צריך לדעת לנהל, אתה לא יכול לנהל אותו תוך כדי כשאתה פוגע בביטחון הישראלי".



בהמשך התייחס לפיד לתגובת ראש הממשלה אחר היוודע הרוב לאובמה ואמר: "עכשיו נתניהו בא ואומר: "ידעתי שנפסיד". הוא חושב שכולנו טיפשים? אם ידעת שנפסיד למה אמרת לאיפא"ק למשכן את כל הקרדיט שיש לה בבית הלבן בקונגרס ובסנאט כדי לגייס תמיכה? למה נאמת בקונגרס באפריל?"



"כל עוד נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל אי אפשר יהיה להגיע לשיקום היחסים עם ארה"ב המשבר הוא מערכתי. והיחסים האלו לא הולכים לשקם את עצמם", אמר לפיד.



כשנשאל על התקציב שעבר השבוע בקריאה ראשונה בכנסת אמר לפיד: "זו כלכלת בחירות. כשאני נכנסתי לתפקיד שר האוצר, מדינת ישראל הייתה במשבר כלכלי עמוק. עשינו סדרה של צעדים קשים ולא פשוטים והחזרנו את הכלכלה למסלול ומה שרואים היום זו תוצאה של צעדים אלו. כשאני עזבתי את משרד האוצר היה כסף בקופה".



יו"ר יש עתיד התייחס להורדת המיסים עליה הוכרז ביום חמישי האחרון ואמר: "אני מברך את כחלון. אני חושב שזה חשוב לעשות צעדים שיקלו על האזרחים. אבל אני חושב שזה בא להסתיר את ההסכמים הקואליציוני המושחתים שהם חתמו עליהם במקום להשקיע את הכסף באזרחים. הם עושים את זה עכשיו כי הם מבינים שהם הולכים לבחירות. יש בתקציב 10 מיליארד שקלים שאנחנו ייעדנו לבריאות רווחה וחינוך והם לקחו את זה ונתנו לבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה. הם יוצרים שוב את שנת 2012. הם ילכו לבחירות ויקוו שיבוא מישהו במקומם שינהג באחריות כמו שאנחנו נהגנו. הם לא יוכלו להעביר את התקציב הבא, כי נתניהו לא יתמודד עם הקטסטרופה הכלכלית שהוא יוצר עכשיו ויחפש להפיל את זה על מישהו אחר".