היחסים בין המפלגות בגוש השמאל בכנסת נמצאים כבר תקופה ארוכה מאוד בשפל, אך היום (שני) נדמה כי האירועים האחרונים הביאו לפיצוץ גדול.



במהלך החודשים האחרונים, מאז הבחירות, תקפו חברי המחנה הציוני את סיעות מרצ והרשימה המשותפת, שמבחינתם לא נותרו חייבים והודיעו כי הם רואים בגלגול הנוכחי של מפלגת העבודה כחלק מהימין.



בין היתר ניתן היה לשמוע ביקורת של ח"כ איימן עודה, ח"כ זהבה גלאון (שהתכתשה עם ח"כ בוז'י הרצוג) וגם את ח"כ אחמד טיבי, אשר בתורם ענו לאנשי המחנה הציוני, שטענו כי הם לא מספיק ציוניים. 



היום, במהלך הדיון בכנסת על מתווה הגז, ניצלו הח"כים הערביים את האפשרות שניתנה להם לדבר על מנת לדבר על הנושאים אשר דחופים להם. חלקם בחרו להתייחס למותה של האם ממשפחת דוואבשה, שנכוותה בהצתה בכפר דומא, גם נושא בתי הספר הנוצריים שנמצאים בשביתה עלה על הפרק וח"כ אחמד טיבי אף איים כי יתמוך במתווה הגז בסופו של דבר, אך שום דבר לא הכין את ספסלי האופוזיציה למה שקרה לאחר מכן.



אחד הנואמים שעלה על הדוכן היה ח"כ ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת, אשר החליט לתקוף את מפלגת העבודה והתמקד בחברת הכנסת סתיו שפיר: 



"סתיו שפיר, אני פונה אלייך. את גזענית", כך פתח זחאלקה ואמר: "אני מנסה להגיד לך שלום ואת אף פעם לא מגיבה. אני מחייך אלייך, את לא מגיבה. אבל מפלגת העבודה הם האבא והאמא של הגזענות, אתם המצאתם את זה. זאת בושה וחרפה. האפליה הזאת,  תתביישו לכם. בושה וחרפה. אני מכיר מה זה גזענות, יש גם דרך לגזענות, התנשאות של האשכנזים, העשירים והמדושנים, זאת גזענות".

ח"כ זחאלקה עורר מהומה אדירה בכנסת, כשחברי הכנסת מהימין מסתכלים בהנאה על המופע של האופוזיציה והמשיך: "תחזירו את האדמות שהפקעתם מאיתנו". כאן הגיב ח"כ נחמן שי, אך זחאלקה השתיק אותו ואמר: "אל תדבר איתי. אחר כך עוד תטיף לי מוסר. גנבת ממני את האדמה ואתה משתין עליי, בשם הערכים האוניברסליים. מפלגת העבודה, מי פגע בנו יותר? מפלגת העבודה או הליכוד? אתם בניתם את הקיבוצים על החורבות שלנו. באים ומדברים בשם צדק חברתי. בשם שמירה על ערכים. אתם המצאתם את זה. לאומניים". 

לסיכום חזר אל סתיו שפיר ואמר: "היא רוצה להטיף לי מוסר? עשתה חצי הפגנה על צדק חברתי ורוצה להטיף לי מוסר. תתביישי לך. אני אומר את האמת. הפנים שלכם מכוערות".

אגב, ח"כ שפיר שעלתה לדוכן לאחר מכן, בחרה להתייחס למתווה הגז, אך לא הגיבה לדבריו של ח"כ זחאלקה.