פיצול במשלחת חברי הכנסת של הרשימה המשותפת לטורקיה.



היום (שני) אמורים חברי הכנסת להיפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ולדון עמו במצב בירושלים. ח "כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש), לא תיסע בנימוק שטורקיה מבקשת להכניס לעימות סביב הר הבית מימד אסלאמיסטי.



מלשכתה של ח"כ סלימאן נמסר, כי היא השתתפה אתמול בפגישה עם מלך ירדן משום שעל פי הסכמים בין ממשלות ישראל וירדן, המלך עבדאללה מופקד על הנעשה במסגד אל אקצא ובכל אזור הר הבית, ואילו לנשיא ארדואן אין תפקיד רשמי בנושא והוא מבקש להתערב בסכסוך מנימוקים אסלאמיים ולכך ח"כ סלימאן מתנגדת.



בתגובה לשאלה למה לא הצטרפה לפגישה עם ארדואן ענתה תומא-סלימאן: ״ראיתי חשיבות גדולה בפגישה עם עבדאללה מלך ירדן, מתוקף תפקידו כאחראי על המקומות הקדושים בירושלים. אנו בחד״ש מודאגים מחלקה של טורקיה במלחמה שם באזור ומעורבותה ותמיכתה בקבוצות טרור ובדיכוי מיעוטים לאומיים שחיים בשטחה. הדרך היחידה להגן על אל-אקצא היא להביא לסיום הכיבוש ולשם כך אני פועלת".



שאר חברי המשלחת, ובראשם ח"כ אחמד טיבי, המריאו אמש מעמאן לאיסטנבול וייפגשו בצהריים עם הנשיא ארדואן ויעלו בפניו את המצב בירושלים והמסגדים ויטענו שישראל מנסה להפר את הסטטוס קוו במקומות המקודשים לאסלאם.



במפגש אתמול עם המלך עבדאללה, מסרו חברי הכנסת שהמלך אמר להם כי  אל אקצא הוא מקום תפילה למוסלמים: "אומר זאת חד וחלק - אין שותפות ואין חלוקה, אל-אקצה הוא מקום תפילה למוסלמים". 



עבדאללה אף תקף את התנהלות ראש הממשלה בנושא הר הבית ושאל: "מה רוצה נתניהו במעשים שלו, לגרום לפיצוץ?". מלך ירדן הדגיש כי " אני עוקב מקרוב אחרי כל מה שקורה בהר הבית, וזה יהיה נושא חשוב בפגישות שלי עם כל מנהיגי העולם באו"ם בשבוע הבא