נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעצרת האו"ם הערב (חמישי) גרר ביקורות נוקבות מצד חברי האופוזיציה.



חברת הכנסת ציפי לבני תקפה את נתניהו וטענה כי נאומיו של נתניהו התגלו בעבר כלא יעילים. "נאומים בלבד לא מספיקים", אמרה לבני שהוסיפה כי "ההיסטוריה הוכיחה שהנאומים של נתניהו לא שינו דבר. לא נאום הפצצה המפורסם ולא הזעקות על צביעות העולם עצרו או מנעו את ההסכם הרע עם איראן".



"כשאזרחי ישראל מתרגשים מהנאום, העולם רואה מישהו שמדבר על שלום ועל שתי מדינות לשני עמים, אבל לא מוכן לשלם את המחיר הפוליטי הקטן ביותר עבורו", אמרה לבני.



בביקורת נוקבת על ראש הממשלה אמרה לבני כי מנהיג חזק נדרש להחלטות ובזה ביבי חלש. אנגלית טובה חשובה לשגריר ישראל באו״ם - אבל לא מספיקה לראש ממשלה".



ח"כ עמר בר לב מתח ביקורת על השתיקה הארוכה של נתניהו במהלך נאומו שבה הדגיש כי ישראל לא תשתוק עוד ותגן על עצמה. "השתיקה הסמלית של ביבי מייצגת בדיוק את הבעיה במנהיגות שלו היכולת לדבר מול חוסר היכולת להוציא מן הכוח אל הפועל", אמר בר לב.



"בשנה שעברה נתניהו דיבר על הזדמנויות חדשות במזרח התיכון. איך פספסנו את ההזדמנויות האלו? איך ירושלים נעשית מסוכנת מיום ליום? הנה האמת, לא לעשות כלום זה אומר לעשות שיהיה הרבה יותר גרוע. השתיקה המדינית הרועמת עושה נזק גדול למדינת ישראל", הוסיף בר לב.



"נתניהו מוביל פוליטיקה של פחד ושל הפחדה"



ח"כ שלי יחימוביץ' מתחה ביקורת על נתניהו והגדירה את נאומו כ"נאום שהוא מופת לשחץ ורהב, לקלישאות ממוחזרות ולגימיקים חסרי-תועלת".


"נתניהו ונאומיו הם הסיבה הישירה לכך שישראל סולקה מכל עמדת השפעה בסוגית איראן", אמרה יחימוביץ'.



גם יחימוביץ' טענה כי שתיקתו של נתניהו בנאומו היא מיותרת והוסיפה כי "מוטב היה לו במקום השתיקה המביכה היום היה נתניהו שותק רק לפני כמה חודשים ולא נואם בקונגרס, תוך תקיעת אצבע בעין של נשיא ארה"ב, גרימת נזק עצום לישראל".



"דבריו כי העם היהודי לא יישאר פאסיבי כבעבר הם פארסה בפני עצמה, שהרי ישראל בהנהגת נתניהו נותרת פאסיבית לחלוטין הן מול איראן והן מול הפלסטינים, ומאפשרת למציאות להתרחש בלא כל יוזמה מצדנו", אמרה יחימוביץ'.



ח"כ יאיר לפיד הדגיש את חשיבות המסרים של נתניהו אך הוסיף כי "נאומים אינם תחליף למדיניות".



"הנאום שנשא היום נתניהו באו"ם העביר מסר חשוב מאוד לעולם ולאו"ם, אי אפשר להמשיך יותר עם הצביעות נגד ישראל שהיא הדמוקרטיה היחידה במזה"ת, נלחמת נגד הטרור, ומקפידה על זכויות האזרח וחופש הפולחן לכל הדתות", אמר לפיד.



עם זאת הדגיש לפיד כי הנאום אינו מספיק: "מנהיג אמיתי צריך להציב אלטרנטיבה. וביבי צריך לדעת שאם הוא לא יציע אלטרנטיבה וחזון, מישהו אחר יציע זאת במקומו ודבר זה עלול לגרום נזק למדינת ישראל".



ח"כ יצחק הרצוג הבהיר כי לנאומו של נתניהו לא תהיה כל השפעה. "נתניהו נשא עוד נאום רהוט מסדרת נאומיו אך עסק שוב בהפחדה במקום בעשייה ולכן לא תהיה לו שום השפעה, בדיוק כמו לקודמים בסדרה".



"היום יש הזדמנות נדירה ליצור בריתות אזוריות, להפסיק את מסע ההפחדה ולתת תקוה לעמי האזור", הוסיף הרצוג.



אחמד טיבי צייץ בתגובה לנאומו של נתניהו וטען כי רה"מ סיפר על השוויון לכאורה לו זוכים ערביי ישראל, אך לדבריו לא ציין את היחס השלילי לו הם זוכים "נתניהו התפאר ברופא ערבי שמטפל בחולים ישראלים בבית החולים, אך שכח להזכיר כי הוא מופשט בנתב"ג, ונוהר לקלפי 'בהמוניו', כמו כל עברי בישראל", צייץ טיבי בטוויטר.



חבר הכנסת יוסף ג׳בארין התייחס לאופן בו התנסח נתניהו והביע ספק רצונו לממש את פתרון שתי המדינות. "נתניהו מתאמץ להתנסח בצורה דיפלומטיות אבל העולם כבר יודע שהוא אינו מקבל את הפתרון של שתי מדינות בגבולות 1967".



"נתניהו מוביל את ישראל למשטר אפרטהייד, שבו מדינת ישראל שולטת בגורלם של חמישה מיליון פלסטינים ושוללת את זכותם לחירות ולהגדרה עצמית. נתניהו מוביל פוליטיקה של פחד והפחדה, והוא מסכן את עתיד האזור כולו", הוסיף ג׳בארין.