ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון התייחסה להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש לבצע צעדים נוספים למניעת הטרור, ביניהם הריסת בתי מחבלים, ואמרה כי מדובר ב"צעד טיפשי".

בפוסט שפרסמה הבוקר (שני) בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה גלאון כי "בטרור צריך להילחם. צריך לחקור את החשודים שכבר נתפסו, לחפש ולמצוא את המחבלים הנוספים ואת כל מי שהיה שותף בתכנון ובהוצאה לפועל של הפיגועים, ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין. וצריך גם לחשוב איך מונעים את הפיגוע הבא, איך עוצרים את הגל הנורא הזה, איך לא מידרדרים להסלמה".
על הריסת הבתים של המחבלים כתבה: "הצעד שנתניהו מכריז עליו כשאין לו תשובות אמיתיות לתת, היא לא מלחמה בטרור. היא לא אפקטיבית במניעת טרור, לא צודקת, לא חכמה, לא מוסרית ולא עומדת במבחן החוק הבינלאומי. מה היא כן? ענישה קולקטיבית ואכזרית לצרכי הסברה, שנועדה להשתיק את הצורך של כולנו לראות את הרוצחים נענשים".

עוד הוסיפה כי "הריסת בתים היא צעד טיפשי וחסר תוחלת. אני מבטיחה לכם שנתניהו וחברי הקבינט יודעים זאת היטב. הם גם יודעים שהאיומים על 'חומת מגן 2' הם קשקוש ושאף אחד לא יכול לאסוף כל אבן וכל סכין מהשטחים. הדבר היחיד שיכול להביא ביטחון ארוך טווח לישראל זה הדבר היחיד שנתניהו לא מוכן לנסות - ללכת באמת להסדר מדיני".
"הריסת בתים היא לא אפקטיבית, היא רק מגבירה את האיבה כלפי ישראל אצל אנשים חפים מפשע. אפילו ועדה צבאית בראשות האלוף אודי שני, שהמלצותיה אומצו על ידי הרמטכ"ל דאז, בוגי יעלון, מצאה שהריסת בתים מזיקה יותר משהיא מועילה ולא משיגה 'הרתעה'. הריסת בתים היא לא חוקית. החוק הבינלאומי אוסר על הריסת בתים כאמצעי ענישה ועל הענשת בני אדם בגין מעשה שביצע זולתם", הוסיפה גלאון.
כמו כן אמרה כי "הריסת בתים היא לא מוסרית, היא לא מענישה את המחבל אלא את הסביבה שלו. את הילדים שלו, את שכניו לבניין – גברים, נשים ילדים וקשישים חפים מכל פשע. התוכנית להריסת בתים חושפת את אזלת היד של הממשלה אל מול הטרור ומוכיחה סופית שנתניהו לא מעוניין להציע לנו שום פתרון אמיתי. הוא מעדיף להסתפק בפופוליזם ולקוות שזה יקנה לו עוד כמה ימים בשלטון".
כזכור, בתום דיון ביטחוני שכינס אתמול נתניהו בעקבות גל הפיגועים האחרונים והמתיחות הביטחונית בירושלים, הכריז נתניהו על ביצוע שורה של צעדים. בין היתר הוחלט לבחון צורך בתגבור כוחות נוסף בגדה ובירושלים, להאיץ הליך הריסת בתים של מחבלים ולהפעיל מעצרים מנהליים לפורעים ולמסיתים בהר הבית. 

ואכן, היום בשעות הצהריים פשטו כוחות צה"ל על ביתו של מוהנד חלבי, המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים בו נרצחו הרב נחמיה לביא ז"ל ואהרן בנט ז"ל. פשיטה דומה כבר נערכה על הבית ואביו של המחבל נלקח לחקירה. הכוח בשטח ספג מטח אבנים מהפלסטינים בכפר, לא היו נפגעים.