יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, התפטר היום (רביעי) מהכנסת ולפנות את מקומו לחברת הכנסת לשעבר, שולי מועלם-רפאלי, וזאת במסגרת החוק הנורבגי הקטן, שאושר במליאת הכנסת ומאפשר לשרים להתפטר מחברותם בכנסת כדי שהבא אחריהם ברשימה ייכנס במקומם. החוק מאפשר לשר לשוב ולתפוס את מקומו בכנסת במקרה ויתפטר מהממשלה.

בבית היהודי הוחלט בשעתו כי שרי המפלגה יקיימו רוטציה ויתפטרו, כל אחד בתורו מהכנסת לטובתה של ח"כ מועלם-רפאלי. בנט תיאם את המהלך עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, המבקר כעת ברומניה והגיש את המכתב לסגניתו של היו"ר, נורית קורן. 

ח"כ מועלם-רפאלי אמרה למעריב אונליין: "הנושא נסגר, השר בנט הגיש את התפטרותו מהכנסת והכוונה היא להשביע אותי בתור חברת כנסת כבר במושב הפתיחה ביום שני הקרוב, אני שבה לכנסת".

עם השבעתה של שולי מועלם רפאל לכנסת, ישבר פעם נוספת שיא הנשים המכהנות בכנסת, והוא יעמוד על 31. גם השיא הקודם הושג בכנסת הנוכחית עם השבעתה של חברת הכנסת שירן השכל (ליכוד).

מי שעוד צפויים לוותר על מקומם בכנסת עם פתיחתו של מושב החורף ביום שני הקרוב, הם שר האוצר משה כחלון ממפלגת "כולנו", אשר יפנה את מקומו לח"כ לשעבר, אכרם חסון. גם שר הכלכלה ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, צפוי לפנות את מקומו לטובת הח"כ לשעבר אברהם מיכאלי.

ח"כ מועלם-רפאלי. חוזרת למליאה. צילום: פלאש 90
הח"כ לשעבר אכרם חסון אמר למעריב אונליין: "נפגשתי עם שר האוצר משה כחלון בשבוע שעבר בדליית אל כרמל והוא הודיע לי שהוא עצמו מתכוון להתפטר מהכנסת כדי לאפשר לי להיות ח"כ, לא דיברתי איתו על תאריכים, אך אני מבין שזה עשוי לקרות רק אחרי אישור הסופי של התקציב בכנסת. אני לא לוחץ עליו וממתין בסבלנות".


מלשכתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי נמסר כי תחילה הוסכם שהשרים בנט, דרעי וכחלון יתאמו ביניהם את מועד ההתפטרות, אולם בגלל שבנט הקדים את התפטרותו, עדיין לא נקבע מועד דומה מבחינתו של דרעי. גם ביהדות התורה צפוי החוק לגרום לחילופי מקומות בכנסת. שר הבריאות, יעקב ליצמן יתפטר ויפנה את מקומו לח"כ לשעבר יעקב אשר.



גם בליכוד יש מי שמחכה שהחוק ייצא אל הפועל. אמיר אוחנה, הבא בתור ברשימת הליכוד מצפה בדריכות לאפשרות שאחד מהשרים יתפטר על מנת שיוכל להיכנס לכנסת, אולם בליכוד טרם הוחלט האם ליישם את החוק. אם הוא ייכנס לכנסת, אוחנה יעשה היסטוריה ויהיה הח"כ הגאה הראשון במפלגת השלטון.