נלחמים בהסתה הפלסטינית: אגף התקשורת וההסברה של משרד החוץ פנה לרשת החברתית פייסבוק ולאתר יו טיוב, בדרישה שיסירו סרטונים פלסטינים המעודדים פגיעה בישראלים.



משרד החוץ הודיע כי הוא פועל בנושא מול פייסבוק בישראל ובמקביל מול מטה פייסבוק בקליפורניה .
 

"השימוש שעושים הפלסטינים בפלטפורמות כגון פייסבוק ויו טיוב לשם עידוד פגיעה ביהודים ולשם יצירת אווירה התומכת בשנאה ואלימות אינו מתקבל על הדעת", נמסר ממשרד החוץ. "אין לאפשר לאיש להפיץ פרופגנדה של שנאה ואלימות, אשר את תוצאותיה אנו חווים יום יום, לצערנו". 

נתניהו: "לפעול נגד המסיתים בקרבנו"

בסיור שערך אתמול (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בשומרון ובזירה בה אירע הפיגוע באיתמר, בו נרצחו בני הזוג הנקין ז"ל, התייחס ראש הממשלה להסתה שמגיעה מהפלג הצפוני של התנועה האסלמית, והדגיש כי ביקש מאנשיו לטפל בנושא בכלים משפטיים, כגון הוצאה של הארגון מחוץ לחוק. 

נתניהו התייחס לאירוע שלשום באצטדיון דוחה במשחקה של בני סכנין ואמר: "אני לא מקבל שיורקים על שוטרים או מניפים דגלי אש"ף וחמאס באצטדיון. הנחתי את היועץ המשפטי לפעול נגד המסיתים בקרבנו". על ההסתה מבית הוסיף: "אני לא מוכן לקבל שאזרחי ישראל יצטרפו להסתה". 
 
נתניהו התייחס לביקורת שהופנתה כלפיו מהקואליציה ואמר: "אנחנו נשבור את גל הטרור הזה כמו ששברנו גלי טרור קודמים. אין פה שאלה של גיבוי שניתן ביד רחבה לצבא וכולם יודעים זאת כולל מי שטוען את ההיפך. יש אחריות שנדרשת קודם כל מההתיישבות ועליהם לדייק".