לאור המצב הביטחוני בירושלים, קיים היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב בחמ"ל המשטרה במחוז ירושלים, בה השתתפו השר לביטחון פנים גלעד ארדן, יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צחי הנגבי, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו ומפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי.



נתניהו אמר: "אתמול סיירתי בצה"ל, היום אני במשטרה. אני מבקש לשבח את המפקדים, את בנצי סאו וצ'יקו אדרי, את השוטרים ואת השוטרות, את לוחמי ולוחמות מג"ב. הם פועלים בצורה יוצאת מן הכלל, מגלים אומץ לב, חתירה למגע, מסירות והקרבה".



"אנחנו עדיין בעיצומו של גל טרור. אנו פועלים בתקיפות נגד המפגעים, נגד פורעי החוק ונגד המסיתים. תגברנו כוחות ואנחנו מעמידים את כל האמצעים ואת כל השיטות הנדרשים כדי להיאבק בטרור הזה".



"כבר ידענו תקופות קשות מאלה"


לדבריו, במלחמה בטרור, האזרחים נמצאים בחזית ונדרשת ערנות מרבית גם מהם. "אני מבקש לשבח את קור הרוח ואומץ הלב שגילו אזרחי ישראל בימים האחרונים וגם ביום הזה, בירושלים ובקריית גת. המטרה של הטרור היא לזרוע פחד, והצו הראשון כדי לנצח את הטרור הוא לגלות קור רוח וחוסן אישי ולאומי. כבר ידענו תקופות קשות מאלה, וגם על גל הטרור הזה אנחנו נתגבר בנחישות, באחריות ובאחדות".



השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר לאחר הערכת המצב כי ירושלים מתוגברת בכוחות משטרה רבים שעושים הכל כדי לאבטח את התושבים ואת המבקרים בעיר. "המשטרה פועלת בתקיפות כפי שראינו היום נגד כל מי שמנסה לפגוע בנו, וידע כל מי שמנסה לפגוע בנו – שהוא ייפגע". לדברי ארדן, המשטרה גם פועלת באופן יזום נגד מוקדי הטרור במזרח ירושלים ונכנסת אל השכונות ואל הכפרים יחד עם היחידות המיוחדות שלה – יס"מ וימ"מ.



"השוטרים ראויים לכל הערכה על כך שהם מגנים על אזרחי ישראל בגופם", אמר השר והודיע על סיכום עם הממונה על השכר באוצר על מענק לשוטרים המשרתים במזרח ירושלים. "אני מקווה שבהמשך המענק ירחב לכלל שוטרי ושוטרות ישראל.



המשטרה עצרה מספר בעלי חנויות שלא סייעו לאודל בנט בעת שבעלה נרצח והיא נפצעה בפיגוע. ניתן דגש לעכל מי שמסית לטרור ולרצח בדגש על התנועה האסלאמית. המשטרה תקבל גיבוי לכל פעולה נגד טרור והסתה.