חלופי דברים חריפים בין יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, שקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר, לבין הליכוד על רקע ההידרדרות במצב הביטחוני.



הרצוג אמר היום (רביעי) כי "הממשלה היא גנון בלי מנהיג. נתניהו לא מצליח לעצור את הברברת ולאזרחי ישראל אין ביטחון".



"השטח בוער. עוד פצוע בפתח תקווה. בירושלים כבר מזמן אין ביטחון ועכשיו ברור שהטרור והשנאה המתועבים לא עוצרים בגשר המיתרים", כתב הרצוג בדף הפייסבוק שלו.



לדבריו, "האחריות על ביטחון אזרחי ישראל מונחת על כתפיו של אדם אחד - ראש הממשלה נתניהו. הוא לא מסוגל לשלוט בממשלת הגנון שלו, להרגיע את הברברת של שריו ולעשות מהלכים של מנהיג ולכן הוא נכשל בתפקידו ועליו להסיק מסקנות ובהקדם ולהתפטר".



בתגובה אמרו גורמים בליכוד: "בוז'י מבזה את תפקיד יו"ר האופוזיציה. במקום לגלות אחריות ולהתייצב לצד הממשלה במאבק הנחוש שמוביל רה"מ נתניהו נגד הטרור וההסתה הפלשתינית, בוז'י מעדיף לעסוק בפוליטיקה זולה ובניסיון פאתטי לקושש כמה קולות. מי שלא תורם דבר מוטב שלפחות יפסיק לקשקש עצמו לדעת".



בתוך כך אישרו הערב בלשכת ראש הממשלה כי נתניהו פנה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וביקש ממנו לפעול לסגירת החנויות של הסוחרים ברחוב הגיא שהתעלמו מקריאות העזרה של אודל בנט בפיגוע הדקירה ברחוב הגיא, בו נרצח בעלה, אהרון.