הנחיה חדשה של הדרג המדיני לאסור על שרים ועל חברי כנסת לבקר בהר הבית ניתנה הערב (רביעי) בעקבות ההסלמה וגל הפיגועים הגובר.



בשל ההערכות כי הר הבית עומד במוקד ההסלמה האחרונה פנה המטה לביטחון לאומי (המל"ל) למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, וביקשה למנוע מעתה ביקורים של שרים ושל חברי כנסת בהר הבית מחשש להסלמה נוספת במצב.



רה״מ בנימין נתניהו קיים הערב דיון ביטחוני עם ראשי מערכת הביטחון וקיבל עדכון על הפעילות בשטח.  נתניהו הנחה לפעול נגד שוהים בלתי חוקיים (שב״חים) בפנים הארץ ובמעטפת יו״ש. נתניהו גם הנחה לפעילות תקיפה נגד הפרות סדר במגזר הערבי.


גם בעבר, בתקופות של מתיחות, אסר ראש הממשלה בנימין נתניהו על חברי כנסת בליכוד לעלות להר הבית.



כך למשל אסר בשעתו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנהיגות יהודית, ח"כ לשעבר משה פייגלין, לעלות להר הבית מחשש שביקוריו התכופים בהר יגרמו לתסיסה במקום.



מי שהיה אז מפקד מרחב דוד במשטרת ישראל, ניצב משנה משה ברקת, הודיע אז באופן אישי לפייגלין כי על פי הנחייה ישירה של ראש הממשלה לא תותר לו הכניסה. פייגלין זעם אז על ההחלטה וטען כי אינה חוקית, אך המשטרה מנעה ממנו לאורך תקופה לבקר במקום הרגיש.



מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי הפנייה למשטרה למנוע ביקורים בהר הבית יצאה מהמועצה לביטחון לאומי.



יצויין כי לקצין המשטרה הממונה על האבטחה בהר הבית נתונה הסמכות למנוע ביקורים במקום אם לדעתו מתקיימת סכנה מיידית ומעשית לציבור הנראית לעין.