בימין זועמים על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו שנחשפה אמש ב"מעריב אונליין" להגביל כניסת חברי כנסת יהודים להר הבית. 

מלשכת השר אורי אריאל (הבית היהודי) נמסר כי "ההודעה על איסור עליית שרים וח״כים להר הבית לא הגיעה אל השר ישירות אלא דרך התקשורת. השר מתכוון לשוחח בנושא עם ראש הממשלה ולקבל הבהרות ובכל מקרה נושא ההפרדה בין ח״כים יהודים לערבים הוא דבר לא מקובל ובלתי נתפס בעליל והדבר יובהר לראש הממשלה בתקיפות".
 
השר אריאל עצמו, שעלה בשבוע שעבר להר הבית, אמר על הנחית ראש הממשלה כי היא "נפלה בהפתעה. זה בלתי נתפס בעליל שזה חל רק על יהודים. אברר את הנושא עם ראש הממשלה. אני מעריך שהנחיה כזאת לא תצא לפועל. היא לא הגיונית ולא תורמת לביטחון. אני מציע לעם ישראל מי שעולה להר הבית שיעלה להר הבית. להמשיך בשגרת החיים ולא לתת לשגרת הטרור לנצח אותנו".

"זה משול בעיני להאשים את הנאשמת באונס כי הלכה בשרוול קצר", אמר השר אריאל, "בכוונתי להגיע להבנות עם ראש הממשלה ולא נשקול מה לעשות".
 

פעיל הר הבית, יהודה גליק, שנבחר במקום 33 ברשימת הליכוד לכנסת, מתח ביקורת על הנחיית ראש הממשלה, כפי שנחשפה אמש במעריב אונליין, לאסור על שרים וחברי כנסת יהודים לעלות להר הבית. גליק אמר הבוקר למעריב אונליין: "אילו הח"כים הערבים היו עולים להר הבית כדי לגנות את הפורעים ולעודד את כוחות הביטחון במאמצים להרגיע את הרוחות - הייתי מבין, אבל כעת כשגלוי לעין-כל שהח"כים הערבים מעוניינים בהבערת השטח ועולים להר כדי להתסיס זו החלטה תמוהה".

"קשה להבין איך דוקא ראש הממשלה שפועל נמרצות להרגיע את השטח מונע כניסה ח"כים יהודים שבאים להר מתוך מניעים אנושיים בסיסיים ומאפשר כניסה לגורמים המעודדים הפרת חוק. האם כדי לרצות את המלך עבדאללה ראוי להכשיר את השרץ אתמהה".

השר זאב אלקין (ליכוד) תקף גם הוא הבוקר את ההחלטה למנוע עלייה של נבחרי ציבור יהודים בלבד להר הבית. בשיחה בגל"צ הוא אמר: "אפשר להבין את ההיגיון למה בסיטואציה הזאת לא כדאי ששרים או חברי כנסת יעלו להר הבית; יש רק דבר אחד שלא ברור לי בהחלטה הזאת - וזה למה זה לא כולל את הח"כים מהרשימה המשותפת". 

"אין מישהו שמסית יותר גם תוך כדי העלייה להר הבית וגם בשוטף מחברי הכנסת מהרשימה המשותפת", אמר השר אלקין, "הם משלהבים את ההמון ומתנגשים עם המשטרה בהר הבית".
 
אמש, בתום הערכת מצב ביחד עם השר לבטחון הפנים ארדן ובכירי המשטרה, החליט ראש הממשלה נתניהו לאמץ את המלצת המועצה לביטחון לאומי ואסר על ח"כים ושרים יהודים לעלות להר הבית כדי שלא להתסיס עוד יותר את האווירה המתוחה ממילא.
 
גורם בכיר בקואליציה אמר כי ההנחיה הועברה לפיקוד הבכיר של המשטרה להפעיל את שיקול דעתם ולמנוע עלייה של פוליטיקאים יהודים להר הבית כדי למנוע תסיסה, הפרות סדר ופגיעה בביטחון הציבור ולא לשרים ולחברי הכנסת.

השר אורי אריאל התייחס להנחיית ראש הממשלה ואמר: "ההנחיה נפלה בהפתעה. זה בלתי נתפס בעליל שזה חל רק על יהודים. אברר את הנושא עם ראש הממשלה. אני מעריך שהנחיה כזאת לא תצא לפועל. היא לא הגיונית ולא תורמת לביטחון".

עוד הוא אמר: "אני מציע לעם ישראל, מי שעולה להר הבית שיעלה להר הבית. להמשיך בשגרת החיים ולא לתת לשגרת הטרור לנצח אותנו. זה משול בעיני להאשים את הנאשמת באונס כי הלכה בשרוול קצר. בכוונתי להגיע להבנות עם ראש הממשלה ולא, נשקול מה לעשות".
 
האיסור ניתן גם בעבר

אמש, נחשפה ב"מעריב אונליין" ההנחיה החדשה של הדרג המדיני ובראשו נתניהו - לאסור על שרים ועל חברי כנסת לבקר בהר הבית, בעקבות ההסלמה וגל הפיגועים הגובר.
 
בשל ההערכות כי הר הבית עומד במוקד ההסלמה האחרונה פנה המטה לביטחון לאומי (המל"ל) למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, וביקשה למנוע מעתה ביקורים של שרים ושל חברי כנסת בהר הבית מחשש להסלמה נוספת במצב.
 
נתניהו קיים אמש דיון ביטחוני עם ראשי מערכת הביטחון וקיבל עדכון על הפעילות בשטח והנחה לפעול נגד שוהים בלתי חוקיים (שב״חים) בפנים הארץ ובמעטפת יו״ש. נתניהו גם הנחה לפעילות תקיפה נגד הפרות סדר במגזר הערבי.

גם בעבר, בתקופות של מתיחות, אסר ראש הממשלה בנימין נתניהו על חברי כנסת בליכוד לעלות להר הבית. כך למשל אסר בשעתו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנהיגות יהודית, ח"כ לשעבר משה פייגלין, לעלות להר הבית מחשש שביקוריו התכופים בהר יגרמו לתסיסה במקום.
 
מי שהיה אז מפקד מרחב דוד במשטרת ישראל, ניצב משנה משה ברקת, הודיע אז באופן אישי לפייגלין כי על פי הנחייה ישירה של ראש הממשלה לא תותר לו הכניסה. פייגלין זעם אז על ההחלטה וטען כי אינה חוקית, אך המשטרה מנעה ממנו לאורך תקופה לבקר במקום הרגיש.
 
מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב כי הפנייה למשטרה למנוע ביקורים בהר הבית יצאה מהמועצה לביטחון לאומי. יצויין כי לקצין המשטרה הממונה על האבטחה בהר הבית נתונה הסמכות למנוע ביקורים במקום אם לדעתו מתקיימת סכנה מיידית ומעשית לציבור הנראית לעין.