חברי האופוזיציה תקפו היום (חמישי) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות גל הטרור ששוטף את המדינה.



ח"כ יצחק הרצוג אמר בראיון בגלי צה"ל כי "יש לשנות אווירה ומציאות. נתניהו איבד שליטה בצורה מלאה. מי שלא יכול לעשות זאת צריך להניח את המפתחות".



הרצוג קרא להטיל סגר על השטחים במטרה להתמודד עם גל הטרור. "מדובר בגל שמונע ומוסט ונעשה על ידי בודדים", אמר הרצוג.



הרצוג הוסיף כי ביקר הבוקר בכותל ואמר כי לא צריך לאפשר עלייה של פוליטיקאים להר הבית וכי יש להרחיק גורמים קיצוניים



לדבריו יש אפשרות לשנות את המציאות: "הכתובת היתה על הקיר. יש לנהל אבק בלתי מתפשר בטרור מצד אחד ועדיין יש הזדמנויות אזוריות".



יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון דרשה מנתניהו לבצע מהלכים אמיצים. "מתי יודה רה"מ בכך שיש לעשות צעדים אמיתיים ולא להדביק פלסטר על גדם מדמם", אמרה גלאון.



בדרישה מראש הממשלה להתפטר הוסיפה גלאון: "אם לראש הממשלה אין את האומץ לעשות את הדרוש על מנת לשמור באמת על בטחון אזרחי ישראל שיתפטר".



ח"כ יואל חסון הדגיש כי הממשלה אינה מבטיחה את ביטחון התושבים ואמר כי "נתניהו איבד כל יכולת לשמור על ביטחונם הבסיסי של אזרחי ישראל".



"שום מקום אינו בטוח עוד ברחבי המדינה ועל האזרחים לשמור על עצמם ולהבין שהממשלה לא עושה זאת בעצמה", הוסיף חסון.



רצף פיגועי דקירה ברחבי הארץ



כזכור, רצף פיגועי דקירה התרחשו היום כאשר פלסטיני דקר צעיר בן 25 בקרית ארבע ופצע אותו באורח קשה. המחבל נמלט מהמקום, כאשר כוחות גדולים דולקים אחריו.



מוקדם יותר חמישה בני אדם נדקרו על ידי צעיר ערבי סמוך לצומת בגין בתל אביב. חייל חיל האוויר נטרל את המחבל.



לבית החולים איכילוב פונו חמישה נפגעים באורח קל, בהם: 3 נשים וגבר, מהם: אישה כבת 60, גבר ואישה כבני 40, צעירה כבת 20 ונפגעת חרדה. כל הפצועים בהכרה מלאה וסובלים מחתכים בפלג גופם העליון.



אירוע דקירה התרחש הבוקר באזור הרכבת הקלה בירושלים. תלמיד ישיבה בן 25, נפל קורבן לניסיון התקיפה של המחבל. הוא הובהל לבית החולים שערי צדק.



עוד אדם אחד נפצע באורח קל לאחר שהתעמת עם המחבל. על פי תחקור ראשוני של האירוע, במנוסתו הוא נתקל במאבטח של הרכבת הקלה, תקף אותו וניסה לחטוף את נשקו. המאבטח נאבק בו והוא נמלט. המחבל עצמו לא נפגע ונלקח על ידי כוחות הביטחון.