בעקבות האירוע בעפולה וניסיונות נקם בערבים בדימונה ובנתניה מזהיר ח"כ בסל גטאס מרשימה המשותפת כי אם ערביי ישראל לא יזכו להגנה הם יאלצו להגן על עצמם ולבקש הגנה בינלאומית.



ח״כ גטאס גינה את ניסיון "ההוצאה להורג", כלשונו, של הצעירה מנצרת במתחם המסחרי בעפולה, ואמר כי התנהגות השוטרים במקום היא פשע נוראי ויישום המדיניות של הממשלה שיש לירות בכל ערבי חשוד בכל מקום.



"התיעוד הנוראי שהתפרסם מוכיח שאנו חיים בקרב חברה היסטרית החמושה ביותר העולם. איך אפשר לירות כך בצעירה שלא עשתה כלום בעודה עומדת עם ידיים מורמות?!", אמר ח״כ גטאס והוסיף: "דיברתי עם עד ראיה שהיה המקום והוא מתחבא בתוך מוסך מרוב פחד. העד הדגיש כי הצעירה לא עשתה כלום ולא איימה ולא היה בידה כלום חוץ מהתיק שלה ולפי הצעקות של השוטרים היא נורתה רק בגלל חשד שווא״. 



ח״כ גטאס מתח ביקורת על כלי התקשורת השונים אשר כינו את הצעירה אסראא ״מחבלת״ לצד פרסום התיעוד המרשיע את השוטרים בניסיון רצח: "התקשורת בהתנהגות זו מלבה את האש ומעודדת רצח ערבים, כאשר כל ערבי הופך לחשוד וכל חשוד הופך למחבל בעני התקשורת".



״ההצהרות נתניהו ושריו והקריאה לשאת נשק היא משום התרת דם הערבים, זה מה שקרא בדימונה ובעפולה ולא יוכלו עוד להסתתר מאחורי הודעות גינוי. אם המשטרה והממשלה לא תפעל להגנה על האזרחים הערבים ותטפל בהסתה, נאלץ להגן על עצמנו בעצמו לבקש הגנה בינלאומית. אני קורא להמשיך בהפגנות המחאה נגד הכיבוש ורצח הפלסטינים", חתם גטאס.



עמיתו של גטאס, לרשימהה משותפת, ח"כ יוסף ג'בארין אמר: ״הסרטון המתעד את האירוע מכה גלים בציבור הערבי ומעורר כעס רב. ברור כשמש שלא נשקפה מהצעירה סכנה מיידית שהצדיקה הירי. אסור לאפשר למשטרה להמשיך עם מדיניות ההרג הזאת. דמנו נהיה להפקר וזאת כתוצאה ישירה מהסתה של הממשלה והעומד בראשה. יש להשעות באופן מיידי את השוטרים המעורבים בפרשה, עד למיצוי החקירה והעמדה לדין של האחראים".



במערכת הביטחון הביעו חשש כבד כי הסרטון עלול להבעיר את השטח. גורם ביטחוני אמר למעריב אונליין כי "הסרטון הגיע לכל בית פלסטיני ומוצג בעולם כהוצאה להורג".