בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצא כנגד התבטאויותיה של ח"כ חנין זועבי: "אנחנו בתוך גל טרור שמקורו בהסתה שקרית בנושא הר הבית. אינני מוכן שתהיה הסתה מבית".



עוד אמר נתניהו: "שימו לב שח"כ זועבי אמרה לביטאון הרשמי של חמאס כי על מאות אלפי מתפללים לעלות לאל-אקצה כדי להתנגד להתרת דמם של המתפללים ושיש להפוך את טרור הבודדים לאינתיפאדה אמיתית".



נתניהו הוסיף כי הוא פנה ליועץ המשפטי כדי לפתוח בחקירה פלילית נגד זועבי.



כזכור, זועבי התייחסה למהומות בהר הבית ואמרה כי "על ישראל להבין שאין פלישה בלי התנגדות ואין כיבוש בלי התנגדות ורק הגברתם יביאו לקץ הפלישות ולקץ הכיבוש". עוד היא אמרה: "ישראל הופכת את חצרות המקום הקדוש, כאילו לחצרות עירוניות לכל דבר, שבהן אין ערובה לשום פולחן דתי, ולרוב הופכת אותן לשטח צבאי סגור, תחת ביריונותו של צבא הכיבוש שמעודדים את כניסתם של מאות המתנחלים וקיצוניים, תוך שהוא מלווה אותם ומגנה עליהם".



בנוסף, נתניהו אמר כי בסוף השבוע הוא הורה לגייס 16 פלוגות מילואים של משמר הגבול על מנת להשיב את הביטחון והסדר: "עדיף לגייס מראש כוח מאסיבי, לטפל בהתפתחויות אפשריות, מאשר לגייסו לאחר מעשה ואנחנו נגייס עוד כוחות ככל שיידרש". הוא הוסיף כי "על פי הנחייתי, תאשר הממשלה היום חקיקת עונשי מינימום של שנות מאסר בכלא למיידי האבנים ובקבוקי תבערה והטלת קנסות לקטינים ולהוריהם".



בתגובה אמרה ח"כ זועבי: "אני דוחה בשאט נפש את דברי ההסתה הפרועים של מר נתניהו, ושל הימין שמנסה לרמוס כל מה שנמצא בדרכה, דבריו מעידים על פשיטת רגל מוסרית ופוליטית. בימים אלה אין שום הבדל בין נתניהו לבין בריונים קיצוניים מהימין. איומים אלה לא מרתיעים אותי ואמשיך במאבק הצודק למען חרות לכולם ושיוויון לכולם".



"מה שמתבקש עכשיו הוא שיפסיק אדון המסיתים מר נתניהו את ההסתה שלו, שיפסיק את הקריאה הפושעת מטעמו ומטעם מפקדי המשטרה לשאת בנשק חם, כאשר הם יודעים בביטחה שמשמעותה היחידה היא סיכון חייהם של אזרחים ערבים. מה שמתרחש עכשיו הוא שנתניהו הפך סכסוך לאומי למלחמה רחוב וממשיך במדיניותו הפושעת והמסוכנת".



"לטובת היהודים והפלסטינים כאחד, שהוא וחבורתו הקיצונית יגישו את התפטרותם עוד היום".



"האחריות לדם שנשפך מוטלת על אבו מאזן"


שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, התייחס בישיבת הממשלה לאבו מאזן: "ההסתה של אבו מאזן והרשות הפלסטינית מתוחכמת, אבל אי אפשר לטעות במסר הבסיסי שלה, שהוא המסר הישן נושן של 'איטבח אל יהוד'".



הוא הוסיף: "כל עוד אבו מאזן לא מגנה את פיגועי הטרור ולא מפסיק את ההסתה להשמדת מדינת ישראל והעם היהודי בתקשורת ובמערכת החינוך הפלסטינית, האחריות לדם שנשפך מוטלת על כתפיו".



"בושה וחרפה ששר הרווחה לא הופיע לדיון"


כמו כן, ראש הממשלה תקף בחריפות את שר הרווחה, חיים כץ שנעדר מדיון בנושא מחאת העדה האתיופית "איפה הוא? בושה וחרפה ששר רווחה לא מגיע לדיון כזה".



כץ הגיע באיחור לישיבה רק לאחר דבריו של נתניהו.



בתוך כך, ועדת השרים אישרה את התוכנית המערכתית של משרד החינוך לשילוב יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית. בין יעדי התוכנית: עלייה בשיעור הזכאים לבגרות, עלייה במספר המשתתפים בתנועות ובארגוני נוער, הגדלת מספר התלמידים בתוכניות מצטיינים, הכפלת מספר המורים יוצאי אתיופיה המועסקים במערכת החינוך, שילוב של תרבות ומורשת יוצאי אתיופיה במקצועות היסטוריה, אזרחות ותרבות ישראל.