ועדת המעקב של ערביי ישראל הודיעה היום (ראשון) כי החליטה לקיים שביתה כללית במגזר הערבי ביום שלישי.



השביתה תתקיים במחאה על ה"אירועים האחרונים, הסכנה הנשקפת לדבריהם למסגד אל-אקצה והאצבע הקלה של המשטרה על ההדק".



השביתה תכלול את המגזר העסקי וכן את מערכת החינוך. במקביל, תתקיים שביתה כללית גם בגדה וברצועת עזה. עוד הוחלט כי כל חברי הכנסת של "הרשימה המשותפת" ללא יוצא מן הכלל יעלו ביום רביעי למסגד אל-אקצה ביחד עם חברי ועדת המעקב וזאת בניגוד להנחיה שהוציא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, האוסרת על חברי כנסת יהודים וערבים לעלות להר הבית.



ח"כ זחאלקה אמר בתגובה: "אנו ממשיכים במאבק, ביום שלישי תהיה שביתה כוללת והפגנה ארצית בסחנין וביום רביעי יהיה ביקור במסגד אל-אקצה. אנו דורשים להפסיק לאלתר את הביקורים הפרובוקטיביים של אנשי הימין לרחבת מסגד אל-אקצה ודורשים ביטול כל ההגבלות על כניסה של מוסלמים למסגד".



הוא הוסיף: "נתניהו ממשיך לשפוך שמן על המדורה בהצהרותיו הקיצוניות ובניסיונו להגביל את חופש הפעולה הפוליטי על ידי איום בהוצאת התנועה האסלאמית מחוץ לחוק וקריאתו להעמיד את ח"כ חנין זועבי לדין בגלל שהיא קראה למאבק עממי. נתניהו מתנהג כאחרון הח"כים המטורפים בספסלים האחוריים של הליכוד".



כזכור, בשבוע שעבר הודיע נתניהו כי על שרים וחברי כנסת יהודים וערבים יהיה אסור לבקר בהר הבית בעקבות ההסלמה וגל הפיגועים הגובר, דבר שהתסיס את חברי הכנסת הערבים. 



ח"כ זחאלקה ניסה להיכנס למתחם הר הבית


במחאה על כך, הגיע ח"כ ג'מאל זחאלקה לאזור הכניסה להר הבית, אך שוטרי משטרת ישראל מנעו ממנו את הכניסה. "אני מנסה להיכנס אך השוטרים מונעים בעדי. אין להם צו אסמכתה חוקית חוץ מהצהרת נתניהו. אמרתי להם שהצהרה שלו לא חוקית ואני מצפצף על החלטתו", אמר זחאלקה.



בתוך כך, הבוקר נתניהו הודיע בפתח ישיבת הממשלה כי הוא פנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ חנין זועבי: "אנחנו בתוך גל טרור שמקורו בהסתה שקרית בנושא הר הבית. אינני מוכן שתהיה הסתה מבית".



עוד אמר נתניהו: "שימו לב שח"כ זועבי אמרה לביטאון הרשמי של חמאס כי על מאות אלפי מתפללים לעלות לאל-אקצה כדי להתנגד להתרת דמם של המתפללים ושיש להפוך את טרור הבודדים לאינתיפאדה אמיתית".