הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי לאשר את שלילת אזרחותם או תושבותם של מבצעי פיגועים ושל בני משפחותים.



על פי גורם מדיני, דן הקבינט המכונס היום (רביעי) באפשרויות המשפטיות לחלוט רכוש של מפגעים. גורמי הביטחון הציגו בפני הקבינט את מימושם בפועל של הצעדים עליהם הוחלט עד כה.



הקבינט המדיני-ביטחוני כונס גם היום כדי לדון בצעדי פעולה נגד ההסתה. בין הצעדים הנשקלים: מעצרים מנהליים ומסירת צווי הרחקה מהר הבית לערבים החשודים בהסתה לטרור. ישנה גם אפשרות כי תינתן לביטוח הלאומי הוראה להפסיק תשלום קצבאות נכות למחבלים שנפגעו במהלך פעולות טרור. בישיבה, המהווה המשך לישיבה אתמול, דנים עוד בהוצאת התנועה האסלאמית והאחים המוסלמים מחוץ לחוק.



כזכור, אתמול התקבלה שורה של החלטות בישיבת הקבינט שנמשכה אל תוך הלילה. חיילים ברחובות, הריסת בתי מחבלים תוך ימים, הצבת מחסומים במזרח ירושלים ושלילת תושבות למשפחות המחבלים, אלה הצעדים שראש הממשלה בנימין נתניהו, נחוש לבצע כדי לעצור את גל הטרור.



הצעדים שהתקבלו נועדו לבלום את גל הטרור ועיקרן עיבוי של כוחות המשטרה, בעזרת יחידות של צה"ל באזור מזרח ירושלים.



300 מאבטחים נוספים בתחבורה הציבורית בבירה



עוד אושרה המלצת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, להקמת מערך אבטחה של התחבורה הציבורית בירושלים. החלטת הקבינט כוללת גיוס של 300 מאבטחים נוספים לתחבורה הציבורית בירושלים בעלות 80 מיליון שקלים.



החלטה התקבלה בהתאם לתוכנית שגובשה במשרד התחבורה. עד לגיוס ותהליך ההכשרה של המאבטחים, צה״ל יעמיד לרשות התחבורה הציבורית בירושלים את כח האדם הנדרש, אשר ייתן את המענה בעת איום או אירוע טרור.



עוד הוחלט על הגדלה והרחבת הכוח המבצעי של משטרת ישראל. בנוסף לכך, מסתמן כי משטרת ישראל תתוגבר באמצעות פריסה של חיילים סדירים מיחידות לא קרביות כמו המשטרה צבאית, פיקוד העורף וחניכי קורסים שונים, כדי שיפגינו נוכחות בשכונות של מזרח ירושלים.



האחריות עדיין תהיה של משטרת ישראל והיא זו שתקבל את החלטה כיצד לבצע את הפעילות המבצעית. בתוך כך הסמיך הקבינט את משטרת ישראל להטיל סגר או כתר על מוקדי חיכוך והסתה בירושלים על פי שיקולי הביטחון.



בנוסף הנחה הקבינט את צה"ל לפרוס כוחות במקומות רגישים על גדר הביטחון בטווח המידי. בתוך כך הנחה נתניהו להכין עבודת מטה להשלמת גדר הביטחון לרבות בדרום הר חברון.



בין ההחלטות שהתקבלו, בנוסף להריסת בתי מחבלים לא תתאפשר בנייה מחודשת במקום בו נהרס בית מחבל. עוד הוחלט להחרים את רכושם של מחבלים שביצעו פיגועים ולשלול תושבות קבע למפגעים.