"ההצעה הצרפתית לקדם הצבת משקיפים בינלאומיים בהר הבית מופרכת מיסודה והצהרתית בלבד", כך אמרו היום (שבת) גורמים מדיניים בירושלים למעריב אונליין ביחס לפרסום בעיתון הצרפיתי "לה פיגארו".



לדברי הגורמים, ישראל פועלת עם ארצות הברית וגורמים נוספים נגד היוזמה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את היועץ לביטחון לאומי, יוסי כהן, ואת משרד החוץ למחות על הנוסח המוטה והמופרך של ההצעה הצרפתית. אנחנו מצפים שיגנו את אוזלת היד של הוואקף בהר הבית". 



עוד מסרו הגורמים, כי מי שהכניסו מטענים וירו זיקוקים היו הפלסטינים שהפכו את הר הבית למחסן טרור והם שניסו לשנות בכך את הסטטוס קוו."ישראל שומרת על הסטטוס קוו ומחויבת לו.ליהודים מותר לבקר בהר על פי הסטטוס קוו. אגב, על פי הסכמי שביתת הנשק מ-1949 היתה התחייבות בינלואמית לזכות ביקור יהודים בהר הבית, זכות שלא מומשה עד 67. מי ששומר על חופש ביקורים היא ישראל", הוסיפו.



הגורמים התייחסו גם להצתת קבר יוסף בשכם ואמרו כי היא מעידה מה היה קורה למקומות הקדושים אם לא היו תחת שליטת ישראל. בדיוק מה שקורה בעיר תדמור שבסוריה.



הגורמים אמרו כי בעיית היסוד היא ההסתה. בשבוע הקרוב יכנס נתניהו את הקבינט כדי להחליט על צעדים נגד מסיתים ונגד הסתה, צעדים נגד התנועה האסלאמית בישראל כולל מקורות המימון חיצוניים ופנימיים והעצמת את האכיפה והענישה נגדם.



גם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר אתמול, כי ישראל לא תסכים להצבת כוחות בינלאומיים בהר הבית, שרק תפר את הסטטוס קוו השורר מזה עשרות שנים. \ההיסטוריה הוכיחה לנו שבכל פעם שההנהגה הפלסטינית נמנעה מלקבל החלטות קשות, היא בחרה להסית ולהפיץ שקרים בנוגע להר הבית".