מהפך בסדרי האי אמון בכנסת.



יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי ויו"ר המחנה הציוני מירב מיכאלי, הגיעו לסיכום לפיו הצעות אי אמון בממשלה יוגשו רק עשר פעמים בשנה, ובתמורה הסכימה הקואליציה לקיים במליאה שעת שאלות לרה"מ ולשרים, שיתייצבו אחת לתקופה מול חברי הכנסת וישיבו לשאלותיהם. 

ח"כ מיכאלי אמרה ל"מעריב אונליין" כי הכוונה היא לקיים שעת שאלות לשרים עשר פעמים בשנה, כשבין הנשאלים יהיו גם רה"מ עצמו. יצוין כי שעת שאלות התקיימה בעבר בתקופה בה כיהנה דליה איציק כיו"ר הכנסת. 

לדברי מיכאלי, "הבאתי את הנושא לידיעת סיעות הקואליציה וקיבלתי את הסכמת כולם למהלך. כעת נותר לנסח את הפרטים ולהביא את ההצעה לאישור ועדת הכנסת ,כי מדובר בשינוי תקנון ולא בחקיקה". 

עוד אמרה מיכאלי: "אני שמחה שאחרי מו"מ ארוך מצאנו את הנוסחה שמחזירה את אי האמון להיות כלי אפקטיבי ומרכזי במליאת הכנסת, ונותנת לאופוזיציה עוד כלים למלא את תפקידה״

 "יחזק את מעמד הכנסת"


מיכאלי אמרה כי ההצעה עלתה לנוכח חוק המשילות שאושר בשלהי הכנסת הקודמת ולפיו יצומצם מספר הצעות האי אמון בממשלה שניתן להגיש בכנסת. "

"ניהלתי מו"מ עם צחי הנגבי ואני שמחה שהצלחנו להגיע להבנות בנושא. נראה לי ששעת שאלות היא תמורה ראויה לאופוזיציה, שתאפשר לנו פיקוח הדוק יותר על עבודת השרים. כמו כן נקבע כי אנו נחליט על מועד הגשות הצעות האי אמון ועל מועד קיום שעת השאלות לשרים". 
עוד אמרה כי "על פי המתכונת שסוכמה יוכלו כל סיעות האופוזיציה להעלות הצעות אי אמון במקביל". 

ח"כ צחי הנגבי אמר: ״הקואליציה והאופוזיציה הסכימו לתקן את תקנון הכנסת בשני תחומים: 1. מידי שנה יוגשו למליאת הכנסת 10 הצעות אי אמון בממשלה, במקום כל שבוע.  2. שרים  בממשלה, לרבות ראש הממשלה, יתייצבו במליאת הכנסת 10 פעמים בשנה לשעת שאלות שתופנינה  אליהם ע״י ח״כים, בעיקר מן האופוזיציה.

הנגבי הדגיש כי " השאלות לא תימסרנה לידיעת השרים מבעוד מועד". עוד אמר כי "המהלך יעמיק את הפיקוח הפרלמנטרי על הרשות המבצעת ויחזק את מעמד הכנסת".