חבר הכנסת ינון מגל (הבית היהודי), הודה הערב (שני) בתכנית "אנשים" בערוץ 2 כי הוא עישן סמים במהלך כהונתו כחבר כנסת.



בראיון עם חיים אתגר, הוא אמר: "לא הצהרתי שלא אעשה סמים, אמרתי שהפסקתי לעשן". הוא התייחס לתמונה שהוא העלה לפייסבוק ובה עדויות חותכות לכך שעישן סמים ואמר: "תשמע, אחרי התמונה, אני לא יכול להגיד שלא עישנתי, אבל באישהו שלב החלטתי שזה לא מתאים לי".



עוד הוא אמר: "יצא לי כחבר כנסת פה ושם לעשן" אבל הדגיש כי לא היה בכנסת לאחר שעישן.



ג'ודי ניר מוזס שלום התייחסה לדבריו ואמרה שהיא מרגישה רע עם הדבר הזה. "תפקיד חבר כנסת הוא לחוקק חוקים ולהוות דוגמא. אם חבר כנסת מעז ללכת ולעשן גראס, ללכת ולעשות מעשה לא חוקי בתור נבחר ציבור, בעיניי זה לא ראוי". היא הוסיפה כי "ינון לא היה צריך לעשן סמים כחבר כנסת".



אלדד יניב לעומת זאת אמר כי "אנחנו יודעים שרוב הפוליטיקאים מעשנים גראס וזה עוד רגע ורבע יהיה חוקי. כמעט כל אדם ברחבי הארץ, לא רק בתל אביב, צורך להנאתו גראס".



לפני כשלושה חודשים, בהיותו חבר בוועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול, הוא הוכיח בדיון של הוועדה שעסק בסמי פיצוציות כיצד ניתן בקלות לרכוש סמים באמצעות הטלפון. לחברי הכנסת שהשתתפו בדיון הוצג פלייר שמפרסם סם מסוג "נייס גאי" למכירה ומאפשר להזמין שתי שקיות ביג של נייס גאי במחיר של 150 שקלים ומבטיח משלוחים 24 שעות ביממה.



חבר הכנסת מגל טילפן תוך כדי הדיון למספר המופיע על הפלייר וניהל שיחה קצרה עם המוכר. ח"כ מגל שאל האם אפשר לרכוש נייס גאי וביקש לברר האם מדובר בסם חוקי. בשלב זה השיחה נותקה והאיש שאמור לרכוש את הנייס גאי, הבין כי מדובר בניסיון לעלות על עקבותיו והתקשר לאחר מכן בחזרה והודיע כי הוא לא עוסק כלל בנושא סמים קלים.



ח"כ מגל אמר לנציגי המשטרה בדיון כי השיחה הקצרה שקיים מוכיחה את הקלות שבה ניתן היום להשיג סמי פיצוציה. לוועדה, בראשותה של ח"כ תמר זנדברג, הוצג דוח מטעם מחלקת המחקר של הכנסת לפיו מדיווחי המשטרה עולה כי נרשמת עלייה בסחר הסמים בארץ באמצעות הטלפון והרשתות החברתיות.