השר אורי אריאל (הבית היהודי) פנה במכתב תקיף לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו שלא לנקוט בצעדים שיביאו להעברת הסמכות לכניסה להר הבית לידי ה"וואקף", לפי דיווחים שונים בתקשורת.



אריאל הבהיר כי "מניעת עלייה להר הבית של "סמלי ריבונות", שרים וחברי כנסת - היא פגיעה בריבונות", אך הוסיף: "הגיוני שבימים מסוימים יש להימנע מעלייה להר, למנוע פרסום מקדים היכול לייצר מתח - אך מכאן ועד מניעת עלייה גורפת במשך חודשים - יש פער תהומי".



"מאז 1967, לא הסכימו ממשלות ישראל לדורותיהם לעגן את הסטטוס-קוו במסמך בין-לאומי, מתוך קביעה שהר הבית הוא בריבונותנו", כתב השר והוסיף כי "לא יתכן כי דווקא במשמרת שלך, יווצר תקדים בחתימה על מסמך כזה, אפילו אם המסמך לא יפורסם".

שר החקלאות ופיתוח הכפר רמז על עזיבתו את הממשלה באם ינקטו צעדים שכאלה, וכתב: "אישית, לא אוכל להיות שותף, ולשאת באחריות קולקטיבית ב"בכייה לדורות" זו".



"הסטטוס קוו הקיים היום בהר הבית, כגון מניעת תפילה, הגבלת שעות הכניסה, ועוד - הוא גרוע מאוד", כתב אריאל, "זו חרפה שיהודי נעצר בהר הבית על שקרא "שמע ישראל". אך הסטטוס-קוו הזה הוא בן עשרות שנים, ולא נקבע על ידך. לעומת זאת, הוויתורים לעיל אם יקבעו על ידך, משמעותם אחת: יצירת סטטוס-קוו חדש בהר הבית! לזאת אינני יכול להסכים בשום פנים ואופן. אני בטוח שאתה שותף לתחושה זו".
 
"הלחצים הבין לאומיים הם קשים, הריני, בברכת כהן, מחזק את ידך לעמוד מולם כעמוד איתן", כתב השר אך הדגיש כי "אשר על כן אבקש שכל החלטה בנושא זה תותנה באישור הממשלה. מי שצריך לקבוע מי יכנס להר הבית ומי לא - היא מדינת ישראל, דרך משטרת ישראל, זאת לפי מספר היהודים המבקשים להיכנס ולבקר בהר. לא יתכן שה"וואקף" יהיה הריבון לקבוע מי יכנס להר ומי לא".
"בשנים האחרונות, יש התעוררות הולכת וגוברת בציבור הישראלי בהר הבית. את התהליך הזה אי אפשר לעצור, מספר העולים להר מסיבות דתיות ולאומיות ילך ויגבר", חזה אריאל ואמר כי "ההתעלמות מזה יוצרת מציאות לא בריאה היכולה לייצר "פיצוץ". אסור לנו להגיע למצב הזה".