ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז אתמול בקונגרס הציוני כי הוא בנה בירושלים ובשטחים פחות מקודמיו. היום (רביעי) נתניהו ניסה כנראה לתקן את הרושם של דבריו - ודרש מיו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) להוסיף את ההתנחלויות ביהודה ושומרון למפת הטבות המס המתוכננות ליישובי הפריפריה ולדחות עד אז את ההצבעה על אישור מפת ההטבות שתוכננה להתקיים היום בצהריים.
את הבקשה הפנה נתניהו לגפני באמצעות שר התיירות, יריב לוין, המקשר בין הממשלה לכנסת. דרישה דומה הוצגה גם על ידי הבית היהודי.
 
גפני הודיע בתגובה כי הוא לא יכול להתחייב להעלות בשבוע הבא להצבעה את מפת הטבות המס לפריפריה. הודעתו עוררה זעם בלשכת ראש הממשלה ופרח לרנר, המתאמת בין ראש הממשלה לכנסת, נשלחה אחר כך לאולם המליאה כדי לנסות לשכנע את גפני לשנות את דעתו.

חברת ועדת הכספים, ח"כ אורלי לוי אבוקסיס (ישראל ביתנו), הידועה במאבק למען הפריפריה, גיבתה את גפני וקראה לו שלא להענות לדרישות נתניהו. ח"כ לוי אבוקסיס אף גייסה למאבק את אחיה, סגן שר הבינוי והשיכון ז'קי לוי (ליכוד) שהודיע כי לא יתן ידו להחלטה שפירושה פגיעה קשה בישובי הפריפריה. הדי הוויכוח הסוער במסדרון חדרו לתוך אולם המליאה.
ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ (הבית היהודי) אמר בעקבות דחיית ההצבעה על הטבות המס כדי לכלול בה גם את ההתנחלויות ביהודה ושומרון, כי "מדובר בהחלטה נכונה, מוסרית ומתבקשת. לא ייתכן שבדיון על הטבות המס יודר ציבור שלם באופן קטגורי". 
 
"אני הראשון לתמוך בהטבות מס לפריפריה וליישובים במעמד סוציו אקונומי נמוך ושאף אחד לא יטיף לי מוסר בעניין הזה. לא ביקשתי לפגוע ולו בישוב אחד מאלו שזכאים לכך, אבל לא אתן שירמסו את זכויותיהם של 400 אלף אזרחי מדינת ישראל תושבי יהודה ושומרון", אמר סמוטריץ'.
 
"איפה ערך השיוויון?! למה להדיר ציבור ערכי ותורם מהקריטריונים?! חייב להיות דין אחד לכולם ואני מאמין שכך אכן יהיה. אני משוכנע שראש הממשלה שטוען שהוא מחויב להתיישבות ימצא את התוספת התקציבית הלא גדולה הדרושה והמפה המתוקנת והשוויונית תעבור וכל אזרחי המדינה יהנו ממנה, ללא הבדלי השקפות פוליטיות. הממשלה הזו היא ממשלה לאומית והגיע הזמן להוכיח זאת", סיכם חבר הכנסת מהבית היהודי.