שר התיירות, יריב לוין (הליכוד), התראיין הבוקר (שישי) לגלי צה"ל והתייחס להחלטת שופט בג"ץ עוזי פוגלמן, שהוציא אתמול צו זמני להקפאת הריסת המבנה שבו מתגוררים בני משפחתם של מבצעי הפיגועים בהם נרצחו מלאכי רוזנפלד,דני גונן ובני הזוג הנקין ז"ל.



"אני חושב שזו נקודת שפל נוספת, החלטה שמנותקת מכל מציאות. זו לא פעם ראשונה, זה דבר שיטתי הנמשך פעם אחר פעם. המציאות בה מערכת המשפט מונעת מהממשלה וכוחות הביטחון לבצע את תפקידם. בדרך הזו פוגעים ומחלישים את היכולת שלנו להיאבק בטרור, לא נראה לי שזה קורה באף מדינה. אין שום קשר לזכויות אדם. אני רוצה שזה ייפסק", אמר השר.



לדברי השר שורש הבעיה טמון בבחירת השופטים: "השופטים נבחרים בחדרי חדרים בשיטת חבר מביא חבר בוועדה שהם מחזיקים המאפשרת להם להחליט לעצמם", אמר השר והוסיף: "אני נאבק על הדבר הזה למן יומי הראשון בכנסת, כבר בנאום הבכורה שלי דיברתי על זה. לצערי עד היום לא הצלחתי לגייס את הרוב הדרוש לעניין. הגיע הזמן שנשנה את המצב הזה. את מהות הסיטואציה צריך לשנות. האחריות רובצת על כתפי השופטים".



שמאל רדיקלי


עוד אמר השר: "אני חושב שבבג"צ יש אחיזה חזקה של שמאל רדיקלי, לא רק שמאל, הנוהג בבית המשפט כאילו יש לו מדינה ולא הפוך. הוא פועל לפי אג'נדות מאוד ברורות ורדיקליות ומנסה להשתמש בכוח שיש לו על מנת לכפות על הציבור ערכים ודעות. אין להם רוב בכנסת, אין להם רוב בעם, יש להם אחיזה שולית אבל בבית המשפט בגלל בחירת השופטים הם הופכים לרוב וזה מצב אנטי דמוקרטי בעליל".



"צריך שיהיה כאן בית משפט פלורליסטי שמוודא שיש קשת רחבה של השקפות עולם. תפקיד השופטים הוא לשפוט לא לנהל את המדינה, תפקיד השופטים הוא לפרש את החוק ולא לעוות אותו", אמר לוין.



"אנחנו נחזור להתנהל כמו בדמוקרטיה מתוקנת ולא כפי שדברים מתנהלים עכשיו. אפילו לשיטתם של שופטי בג"צ, הם כבר מזמן לא שופטים על פי ערכים אלא לפי רוח הנושבת בחדריהם. עכשיו הם מתגאים שהם שינו את המצב והגבירו את הקצב, עכשיו הם מחליטים יותר מהר ואני שואל מה השתנה? למה אפשר עכשיו יותר מהר? כך לא מתנהל בית משפט".



"אתה רואה שיש תזוזה ושינוי, יוצאים פסקי דין מדוע לא צריך להרוס בתים בכלל ואז באים ואומרים 'אתם יכולים אולי להרוס אבל אתם צריכים לעבור פרוצדורה שתעכב את התהליך בשנה'. יש תחושה שבאמת נקעה נפשו של הציבור מהדבר הזה אז הם מנסים להראות איך המערכת השתפרה ואני מבטיח לך, כשגל הטרור יחלוף אז אין לי ספק שמערכת המשפט תשוב מידית לנקודה הקודמת בה היא הייתה", סיכם שר התיירות.