יו"ר מרץ, ח"כ זהבה גלאון, התראיינה הבוקר (שישי) לגלי צה"ל ואמרה כי "ההשתלחות משולחת הרסן של יריב לוין וחבריו בבג"צ זה לינץ' ציבורי".



חברת הכנסת התייחסה לביקורת הציבורית הנשמעת על בג"צ ואמרה כי "יש כאן קמפיין מתמשך שיריב לוין והחברים שלו מבקשים להילחם באקטיביזם השיפוטי של מערכת המשפט. הם מנצלים את האווירה הקשה כדי לקעקע את בג"צ. זו לא הדרך הנכונה להילחם בטרור, היא הוכחה כלא אפקטיבית ולא צודקת. בזמנו ועדה בראשותו של אורי שני בדקה וקבעה כי הריסת בתים לא תורמת, היא לא שיטת הרתעה יעילה".



"לצערי ראינו במשך שנים שהמדינה פנתה לבג"צ והוא הכשיר הריסת בתים. אני מאמינה שכל דמוקרטיה זקוקה להגנה שמספק בג"צ. הוא מנגנון לריסון הרוב ואנחנו רואים במשך שנים שיש שאיפה לגמד את המעמד המוסדי של בג"צ. רוצים שבית המשפט יהפוך לכלי שרת של הממשלה והכנסת", אמרה גלאון.




מוטי יוגב ויריב לוין. צילום: פלאש 90


עוד היא אמרה: "אנחנו במציאות היום של פיגועים ומי שחושב שבהזדמנות זו הוא יפגע בבג"צ, הוא עושה נזק לדמוקרטיה הישראלית. אנשי הימין בממשלה לא יודעים לרסן את עצמם, הם רוצים שבית המשפט יפסוק ברוחו ובדמותו. אי אפשר לכפות על בית המשפט לפסוק על פי הגחמות של ממשלה כזו או אחרת. צריך לשמר ולשמור על מעמדו המוסדי של בג"צ".



"מותר לבקר החלטות של בית משפט זה לגיטימי. אין גוף חסין מביקורת אבל צריך לשמור על סמכות בג"צ", סיכמה יו"ר מרצ.



אתמול ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) עורר סערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו כשקרא לשופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן "לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת", בעקבות החלטת בג"ץ לעכב הריסת בתי מחבלים.



"שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו מהיום שעיכב הרס בתי מחבלי רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב. על זכויות רוצחים הוא מגן ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים", אמר ח"כ יוגב.