ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להסיר מסדר יומה של ועדת השרים לענייני חקיקה, המתכנסת מחר (ראשון) את הצעת חוק הלאום שיזם חבר סיעת הליכוד, ח"כ אבי דיכטר. ההצעה באה להגדיר בחוקי היסוד את ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, וכי לעם היהודי יש במדינה זכות ייחודית להגדרה עצמית לאומית.

גורמים בקואליציה העריכו כי הצעת החוק נקברה כעת סופית, בין השאר בשל הרגישות הבטחונית: "הדבר האחרון שנתניהו צריך על הראש שלו עכשיו זה חוק הלאום", אמר גורם בקואליציה.

יו״ר ״ישראל ביתנו״,ח״כ אביגדור ליברמן, אמר על הפלת חוק הלאום כי "מדובר בהוכחה נוספת לכך שמדובר בממשלה שמתחזה לממשלה לאומית אך למעשייה אין שום קשר לעקרונות המחנה הלאומי, לא בביטחון,לא במדיניות ולא בחקיקה״.

בהודעה מטעם הליכוד נמסר כי "ראש הממשלה מקדם את חוק הלאום בהתאם להסכם הקואליציוני שקובע כי יוקם צוות של כל סיעות הקואליציה שיגבש הסכמה לנוסח חוק הלאום. החוק שיוגש יבוא כהצעת חוק של הממשלה כולה ולא כהצעת חוק פרטית של ח״כ זה או אחר, דבר המנוגד להסכם הקואליציוני".

בעקבות ההחלטה, נמסר מסביבתו של ח"כ דיכטר: "ראש הממשלה הנחה כבר לפני כמעט שנה להקים צוות שינסח את חוק היסוד הזה. הוא קבע עקרונות שעל פיהם יש לגבש חוק זה. הצעת החוק של דיכטר חופפת לאותן עקרונות שראש הממשלה הנחה".


עוד מסרו מקורבי דיכטר כי "הסרת הצעת החוק מדיוני ועדת השרים לחקיקה , ללא החלטה ברורה על הקמת צוות קצוב בזמן, לגיבוש חוק הלאום, תהווה תעודת עניות למחנה הלאומי ולכל מי שדורש הכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".
 
עוד נאמר כי "ח"כ דיכטר מתכוון להמשיך במלוא התנופה לקידום ההצעה עד לאישור חוק יסוד חשוב זה בכנסת".
 
יצויין כי דיכטר ניסה כבר לפני 4 שנים לקדם את הצעת החוק, בהיותו ח"כ בקדימה,  אולם היא טורפדה לבסוף על ידי שרת המשפטים דאז. גם הצעות חוק דומות ומרוככות של איילת שקד בהיותה שרת המשפטים ושל חברי הכנסת זאב אלקין ויריב לוין נתקלו במכשולים דומים.