זעם בבית היהודי על כך שרק היישוב היהודי בחברון ייכלל במפת היישובים הזכאים להטבות המס שגובשה בדיונים שהיו בשבועות האחרונים בוועדת הכספים.



במפה המקורית נכללו קרית ארבע וישובי הר חברון, אולם כעת, בעקבות פגישה שהיתה היום (ראשון) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ראשי מפלגות הקואליציה נפתלי בנט, אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה כחלון סוכם כי גם תושביה היהודים של חברון יזכו בהטבה ששוויה כ-10 מיליון שקלים וכי תושבי התנחלויות שיוגדרו ב"סיכון גובה" יצורפו בהמשך למפת ההטבות.



בעקבות הסיכום צפויה ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לאשר מחר את מפת הטבות המס שעלותה כ-600 מיליון שקלים בשנה.


בשבוע שעבר ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלחצה של מפלגת הבית היהודי, מיו"ר ועדת הכספים לכלול בה גם את ההתנחלויות ביהודה.



כאמור, דרישת הבית היהודי והמתנחלים להכניס למפה את יתר ההתנחלויות, 61 במספר, לא התקבלה. בעקבות ההחלטה תקף ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ (הבית היהודי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי ״ראש הממשלה דורס את ההתיישבות ביו״ש. מסמוס ההחלטה על הכנסת יישובי יהודה ושומרון הוא צעד נוסף של פגיעה בהתיישבות מצד ראש הממשלה נתניהו.



"בשנתיים האחרונות ביבי לא מאפשר תכנון, לא בנייה ועכשיו גם מפלה ומדיר את יהודה ושומרון ממפת הטבות המס. אני קורא לשר נפתלי בנט ולכל נאמני ארץ ישראל בממשלה שלא לקבל בשום אופן את ההחלטה הזו ולהילחם בכל הכוח להוציא מפה שוויונית שלא תפלה ולא תדיר את תושבי יהודה ושומרון".



לעומתו, סגן שר השיכון ז'קי לוי (ליכוד) ברך על ההחלטה ואמר: "ראש הממשלה הודיע לי בסיום הפגישה עם ראשי הקואליציה כי הוחלט שלא לסטות מהתכנית שגיבשנו בנושא הטבת המס לתושבי הפריפריה ומחר הנושא יובא להצבעה בוועדת הכספים מבלי שישונה בה פרט למעט הישוב היהודי בחברון".



"ברצוני להודות מעומק ליבי לראש הממשלה, לשר האוצר, ליו"ר ועדת הכספים ולשר המתאם בין הממשלה לכנסת יריב לוין, אשר עמדו מול כל הלחצים וקיימו את אשר הבטיחו לנו ומאבקינו הצודק למען תושבי הפריפריה הניב פירות", הוסיף לוי.



ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) מתח ביקורת על מפת הטבות המס של הממשלה ואמר: "כמה מעוות יכול להיות סדר עדיפויות של ממשלה שנותנת הטבות מס לפרובוקטורים היהודים בחברון ושוללת אותן מנהריה ומעלות. מדובר בהחלטה שהתקבלה תחת איומי הסמוטריצ׳ים, החלטה שמראה שוב שבישראל 2015 מי שזקוק להטבות נדחק לטובת מי שמאיים".



סגן יו"ר הכנסת, יואל חסון (המחנה הציוני) אמר: "נתניהו שיקר לתושבי הפריפריה. "10,565 מתושבי נהריה הצביעו לליכוד בבחירות האחרונות. לא עברה שנה מאז באו חברי הכנסת של הליכוד לקושש את קולות תושבי הפריפריה, והיום הם כבר נזרקים לאשפתות לטובת אורחי הכבוד האמיתיים בליכוד: תושבי ההתנחלויות המבודדות. שוב פעם הכריע הימין הקיצוני הדתי את תומכי הליכוד מהפריפריה".



ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר בתגובה לכוונת הממשלה להכליל את חברון ברשימת ההטבות: "הליכוד מגלה את פרצופו האמיתי ומגלה מי הבן המועדף עליו באמת – ההתנחלויות או הפריפריה. לא ראיתי אף אחד מחברי הכנסת של הימין נלחם ככה על לוד, נשר או קרית מלאכי. חברון וההתנחלויות לא עומדות בקריטריונים שנקבעו בבסיס החוק ואין שום סיבה שייקחו מיישובי עוטף עזה, הנגב או הגליל העליון כדי לצ'פר אותם סתם כי יש למתנחלים לובי חזק יותר אצל נתניהו".