יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר בנאומו הערב באירוע לציון 20 שנים לרצח יצחק רבין שהתקיים באוניברסיטה העברית כי "רבין לא היה מנהיג שמאל ולא מנהיג ימין. רבין היה מנהיג השכל הישר, ואף פעם לא מנהיג המרכז החלול, המרכז הריק מתוכן, רבין לא היה מנהיג המרכז הבודק כל יום לאן נושבת הרוח".



"כשפיקד על צה"ל במלחמת ששת הימים, איחד את ירושלים, שיחרר את הכותל המערבי ואת רגבי האבות, הוביל כראש ממשלה את המבצע הנועז לשחרור יהודים שנחטפו רק משום שהם יהודים, מאנטבה וניסה בשנותיו האחרונות לשחרר את ישראל מהשטחים ולשמור עליה כמדינה יהודית", פירט הרצוג.
 
"רבין לא היה מנהיג שמאל ובוודאי שלא מנהיג ימין. רבין היה כל חייו מנהיג אמת. רביניסט. מנהיג השכל הישר. רבין לא היה אף פעם מנהיג המרכז החלול, המרכז הריק מתוכן, רבין לא היה מנהיג המרכז הבודק כל יום לאן נושבת הרוח. רבין היה יהודי גאה, שפעל כל חייו לשנות את כיוונה של הרוח. רבין היה מנהיג השכל הישר", אמר הרצוג.
 

"רבין היה מנהיג השכל הישר", הוסיף יו"ר המחנה הציוני, "שהבין שבלי צמצום הפערים בחברה הישראלית, אין לנו עתיד משותף. רבין ידע איך לצמצם את הפערים הכלכליים-חברתיים, רבין ידע איך לפתור את מצוקות הדיור והפרנסה של מאות אלפי ישראלים, איך להביא צמיחה של 7.4 אחוזים, איך להקים מרכזי תעשייה ותעסוקה ברחבי הארץ, איך לשלב את כל האוכלוסיות, יהודים וערבים ודרוזים, נגב, גליל ושכונות מצוקה, בפיתוח וצמיחה".
 
"הוא היה מנהיג השכל הישר, שאמר, ואני מצטט, ש"קיצוניות הימין וקיצוניות השמאל" הן הרסניות למדינת ישראל.  אבל רבין לא רק אמר - הוא גם ידע לעשות. ההנהגה הישראלית היום הפכה להנהגה של הכל דיבורים, ואפס מעשים. בדיוק מה שרבין כל כך שנא. דיבורים במקום מעשים", תקף ח"כ הרצוג.
 
"רק אם נלך בדרכו של רבין, נגשים את צוואתו. רק אם נלך בדרכו של רבין, לא לקיצוניות מימין ולא לקיצוניות משמאל, רק אם נלך בדרכו של רבין – דרך השכל הישר, ניגע מחדש בליבו של העם. אנחנו לא ניתן למדינת ישראל להתדרדר לתהום. לא ניתן למנהיגות עיוורת להוביל אותנו למצדה שנייה. לחורבן עצמאותנו השלישית. לעברם של הסיקריקים", אמר יו"ר האופוזיציה.

ח"כ הרצוג סיכם כי "הבחירה שלנו לומר אמת לציבור, גם אם אינה פופולרית היום - היא הדבר הנכון לישראל. וכשאומרים את הדבר הנכון – באיחוד ולא בפילוג – גם הציבור בוא יבוא".